Žmonija šiek tiek atsipalaidavo po pandemijos ir grįžta prie įprasto gyvenimo, netgi pradeda lankyti fizinius renginius. Artimiausiu metu tikriausiai sulauksime daugiau koncertų, konferencijų, parodų ir vakarėlių. Tačiau nesijaudinkite, jei pandemijos metu jūs pamiršote, kaip optimizuoti renginio SEO, reklamą ir planavimą. Šiame straipsnyje pateikiame jums keletą svarbių būdų, patarimų ir įžvalgų, kad galėtumėte atgaivinti savo renginių reklamavimą. Taigi pagrindinis šio straipsnio tikslas yra reklama internete. Yra daugybė fizinių reklaminių būdų, tačiau šio straipsnio akcentas yra SEO paslaugos renginiams, socialinė žiniasklaida ir tinklapiai kaip reklamos priemonė.
Pastaba: Norint užtikrinti šio straipsnio SEO veiksmingumą Lietuvos regione, turinyje yra panaudoti tam tikri raktiniai žodžiai, kurie gali būti parašyti su klaidomis. Tai yra daroma efektyvesnės paieškos tikslais – viskas Jūsų patogumui.
Tarkime, jau esate pasirūpinę ir suplanavę fizinį ar virtualų renginį, patį renginio pagrindą – fizinę vietą ar tinklapį, ir tikslinę auditoriją, kas domisis ir lankysis renginyje. Tad dabar apžvelgsime internetinės rinkodaros aspektus.
Pagrindiniam suvokimui…
Kaip reklamuoti renginį internete: SEO paslaugos renginiui
Svarbiausias reklamos internete veiksnys yra surasti savo auditoriją, ir kad jūsų auditorija galėtų jus surasti. SEO paslaugos (be kitų įrankių) padeda jūsų potencialiems klientams lengviau jus pamatyti, o efektyvi reklama, pavyzdžiui, PPC (mokėjimo už paspaudimą) kampanijos, leidžia jums juos nukreipti. Abu šios strategijos sektoriai yra būtini norint pasiekti kuo platesnį potencialių vartotojų segmentą.
Štai į ką verta atkreipti dėmesį:
- Jūs atitinkamai dalyvaujate ir būnate žiniatinklyje ir socialiniuose tinkluose. Akcentuojame žodį “atitinkamai”: svarbu suvokti, kurios platformos labiausiai tinka jūsų auditorijai. Atsižvelkite į jų amžiaus grupę, demografines ypatybes, jų pomėgius ir panašiai.
- Jūs taip pat turite tinkamus įrankius, skirtus tam tikram renginio reklamos tipui. Pavyzdžiui, live’ui (tiesioginiai transliacijai) reikalinga įranga ir stabilus interneto ryšys.
- Dalyvių registracijos ir stebėjimo būdai. Tai galima lengvai padaryti pasinaudojus pačių socialinės žiniasklaidos platformų renginių planavimo galimybėmis.
- Nuolatinis bendravimas tam, kad primintumet vartotojams apie dalyvavimą renginyje, ir kad vartotojai gautų atnaujintą ir aktualią informaciją.
- Apklausos ir duomenų rinkimas. Įsitikinkite, kad pasinaudojate galimybe apklausti žmones, kad kitą kartą suteiktumet jiems geriausią patirtį.
SEO paslaugos renginiui
SEMrush yra puikus padėjėjas nustatant raktinių žodžių rinkimo būdą ir kuriant turinį, skirtą jūsų renginiams reklamuoti. Turėkite turinio, kurį žmonės susies ir kuriuo jie dalinsis. Ankstesniuose straipsniuose aptarėme, kaip efektyviai naudoti SEMrush, todėl skaitykite juos, jei jums reikia atgaivinti informaciją. Nepriklausomai nuo programinės įrangos, kurią naudojate analizei atlikti, reikia atsiminti keletą dalykų.
Sukūrę raktinių žodžių sąrašą nepamirškite jį atnaujinti iki pat renginio dienos. Laikui bėgant galite rasti skirtumų tarp raktinių žodžių efektyvumo, todėl refresh’o parinktis gali būti naudinga. Tai ypač aktualu, jei planuojate viską prieš kelis mėnesius. Tai leis jums likti aktualiais ir turėti nuolat šviežią informaciją apie besikeičiančius auditorijos interesus.
Be to, jei jūsų renginys yra vietinis, pritaikykite nustatymus pagal savo regioną. Jūsų internetinės rinkodaros strategijos tokiose situacijose turi pasilikti vietinės (daugiau apie tai rasite žemiau). Koreguokite raktinius žodžius pagal vietinę paiešką.
Jei taip pat norite pasiekti tarptautinį populiarumą, kitų šalių renginių tendencijų sekimas tikrai nepakenks. Sekti tendencijas galite tuo atveju, jei turėsite nukreipti savo veiklą į kitus regionus kaip savo rinkodaros po renginio atlikimo dalį. Tai priklauso nuo jūsų tikslų.
Renginio žymos planavimas
Vienas esminių patarimų, kurį galime suteikti, yra tai, kad turite žinoti savo žymas ir, kur jas gauti. Yra žymų generatorių, kurie gali padėti atliekant tyrimą. Žemiau pateiktame paveikslėlyje rodoma, kaip gali veikti tokie generatoriai:

Vaizdas paimtas iš ingramer.com
Kaip matote, žymių generatorius panaudojo mano visiškai paprastų žodžių pagrindą, kad sudarytų renginio žymas, tačiau mes matome visai neblogą rezultatą. Šios žymos yra vertinamos pagal populiarumą ir atitinka pagrindinius raktinius žodžius. Naudokite keletą žymių, svarbiausia, kad jos tiktų (nors per daug žymių gali erzinti akį). Pabandykite dar kartą patikrinti juos naudodami SEMrush, atlikdami raktinių žodžių analizę, kad pamatytumėte, ar jie gerai vertinami.
Stebėkite metriką. Svarbu, kad būtų parengtos įvairios socialinės žiniasklaidos platformų paskyros, tačiau ne mažiau svarbu išlikti tikslesniems. Pažinkite savo auditoriją: nustatykite, ar jie yra Instagram’o, ar Twitter’io vartotojai, ir panašiai.
Svarbu paminėti, kad svarbus yra ne tik žymų išdėstymas. Vis tiek bus ta viena pagrindinė socialinės žiniasklaidos platforma, kuriai skirsite daugiausia dėmesio. Tai apima atsakinėjimą į klausimus, užklausų gavimą, prekės ženklo naudojimą ir vartotojų/klientų įsitraukimo skatinimą.
Platforma taip pat nustato, prie kokio tipo turinio įdėsite žymas. Instagram’o turinys yra vaizdingesnis, Twitter’is yra tekstinis, Facebook’e viskas gali atrodyti įvairiai. Atminkite: jūsų turinys turi atitikti tam tikrą platformą ir jos išvaizdą.
Paskutinis patarimas, kurį norėčiau pabrėžti, yra tai, kad turite TINKAMAI IŠTIRTI SAVO ŽYMAS. Mokykitės iš patirties ir klaidų (savo ar konkurentų), pavyzdžiui, kai DiGiorna picos bandė atitikti žymių tendenciją, o tai iškrėtė įmonei žiaurų pokštą. Iš bendrovės gana ilgą laiką juokėsi socialiniuose tinkluose. Kartais netinkamai atliekami tyrimai gali padaryti didelę žalą jūsų prekės ženklui.
Kuo skiriasi renginių SEO paslaugos ir jų reklamavimas internete?
Palyginus su daugumos individualių pardavėjų ir verslų reklama, renginių reklama yra kitokia. Renginys dažnai nutinka vieną kartą. O jei tai yra daugkartinis renginys, tai pobūdis ar proga ar vieta gali skirtis kartas nuo karto.
Tai reiškia, kad turite nuolat atnaujinti ir pritaikyti SEO ir rinkodaros planus. Tai gali priklausyti nuo renginio tikslo pokyčių, įvairių projektų, vietų ir kito. Besikeičiantys renginių pobūdžiai ir nuolatinis poreikis pradėti kiekvieną renginį iš naujo gali sukelti daug vargo.
Be to, reikia palaikyti pardavimo spartintuvę. Tai yra svarbus veiksnys turint ribotą laiką renginiui. Tai reiškia, kad turite daug mažiau laiko atgauti savo investicijas į renginį, palyginus su fiziniu produktu, pavyzdžiui, žaidimų konsole. Pardavimo spartintuvė turi būti veiksmingesnė, kad renginys atsipirktų per trumpesnį laiką.
Apibendrinant, renginiai dažniausiai yra vienkartiniai, turi laiko ribojimų ir yra abstraktūs, skirtingai nuo fizinių produktų.
Atsižvelgiant į šiuos veiksnius, pateikiame keletą patarimų, kaip sukurti nuoseklesnes pajamas ir išlaikyti pasikartojantį auditorijos susidomėjimą
Patarimai reklamuojant renginį ir optimizuojant SEO
Įgyvendinkite vietinio SEO sprendimus fizinėms renginių vykdymo vietoms
Jei vadovaujate vietai ar ją reklamuojate, vietinio SEO paslaugos tikrai gali padėti. Keli būdai tai padaryti:
Lokalizuokite savo renginio SEO naudodami Google My Business, pridėkite Google žemėlapių nuorodą ir kryptį. Pridėkite savo įmonės žymas Google My Business paskyroje ir Google žemėlapiuose kartu su išsamia kontaktine informacija. Tai padės žmonėms rasti jūsų verslą ir padidins bet kurios vietinės rinkodaros kampanijos efektyvumą.
Kaip minėta anksčiau, geriausia naudoti didelio našumo raktinius žodžius savo vietovėje. Naudokite juos, kad patobulintumėte savo svetainės SEO.
Kalbant apie SEO ir renginių reklamą, vieta gali būti svarbiausia. Pavyzdžiui, koncertai gridėtoje ir populiarioje vietoje jau turi pranašumą, nes vien tik prekės ženklas jau pritraukia daug lankytojų ir pritraukia dėmesį. Savo rinkodaroje naudokite renginio vietos pavadinimą, kad pritrauktumėte jį pažįstančius žmones.
Paprašykite lankytojų ir klientų parašyti gerus atsiliepimus apie jūsų vietą. Atsiliepimus galite publikuoti svetainėje ir už jos ribų (tarkime, Google žemėlapiuose ar kituose listinguose).
Vietinės SEO paslaugos ir konsultantai taip pat gali padėti optimizuoti jūsų tinklalapius, kad jie būtų aptikti, tačiau tai dažniausiai yra laikinas sprendimas. SEO paslaugos nuolat keičiasi, kai į Google įkeliama daugiau informacijos arba jie keičia algoritmą. Tačiau vietinis SEO yra ypač naudingas, nes Google teikia pirmenybę paieškoms vietovės atžvilgiu. Tai suteikia stabilumo palyginus su kitomis SEO formomis.
Kitas patarimas yra išdėstyti skirtingas paslaugas ir renginių tipus skirtinguose puslapiuose. Tai gali padėti reklamuotojams ar potencialiems lankytojams pasiekti siauresnius renginių tipus. Žmonės dažnai ieško vietų pagal planuojamo ar ieškomo renginio tikslą. Koncertai, konferencijos, vakarėliai ar kita – nukreipkite lankytojus į visus atskirai, ir pamatysite, kad pasieksite geresnius rezultatus paieškos atžvilgiu.
Vietinių renginių SEO paslaugos ir reklama organizatoriams
Tvarkingas puslapių išdėstymas, struktūros naudojimas ir schemų įgyvendinimas gali atlikti veiksmingų reklaminių priemonių vaidmenį. Su jais jūsų puslapis išskirs paieškos sistemoje. Pateiksiu jums pavyzdį, kai ieškojau koncertų Niujorke:

Google rezultatai įvedus užklausą „Koncertai Niujorke“
Pirma, matome naujienas apie renginius, kurių pavadinimuose yra tie patys raktiniai žodžiai, o žemiau pateikiamos nuorodos į Ticketmaster. Tinkamai išdėstydami savo turinį (naudodami schemas, sąrašus, tinkamas žymas, metaduomenis ir kitą), galite lengvai atkreipti potencialaus lankytojo dėmesį. Taip pat galite įkelti savo renginį tokiose svetainėse kaip Ticketmaster, kaip parodyta aukščiau. Tada būsite geriau pastebimi svetainės lankytojų.
Žinoma, ne visi renginiai atitinka tarptautinį mastą, kad atsidurtų laikraščių antraštėse ar pirmame Ticketmaster puslapyje. Tokiais atvejais pasistenkite “prasimušti” tarp Google pateikiamų vietinių renginių:

Renginių paketas po paieškos juostos
Tai yra veiksmingas būdas pritraukti vietinę auditoriją, ieškančią kažko netoli. Šis renginių sąrašas gal ir atrodo labai paprastai ir neįspūdingai, palyginti su ankstesniu pavyzdžiu, tačiau vistiek to gali prireikti. Tai reikalauja kruopštaus renginių SEO planavimo, tačiau tai atsiperka ekspozicijos ir konversijų požiūriu.
Norėdami tai padaryti, įsitikinkite, kad jūsų puslapiai neužblokuoja Google botų. Taip pat įterpkite struktūrizuotus duomenis ir koreguokite URL, kad jie nesusimaišytų paieškos sistemose (be kitų koregavimų).
Žinoma, kad labai svarbu pasirodyti kuo aukščiau SERP (paieškos sistemos rezultatų puslapyje). Šis paketas padeda tai pasiekti gana lengvai, palyginti su kitomis SEO priemonėmis. Google turi išsamų straipsnį apie tai. Mes rekomenduotume jį perskaityti norint gauti geriausių patarimų apie SEO paslaugas renginiui tiesiai iš pirmų lūpų.
Naujų ar grįžtančių lankytojų pritraukimas
Jei jūsų įmonė organizuoja įvairius renginius, galite pritraukti lankytojus naudodami adresų sąrašą. Jame turėtų būti žmonės, kurie dalyvavo ankstesniuose renginiuose. Susiekite jau įvykusius renginius su būsimais renginiais ir organizatorių demografiniais reikalavimais. Pažindami tokias demografines savybes, kaip amžius, lytis, pomėgiai ir kitos, galėsite sudominti lankytojus artėjant kitiems jūsų renginiams.
Turėdami adresatų sąrašą ir žinodami, kuo jie domisi, pradėkite elektroninio pašto rinkodarą būsimiems renginiams. Jei jie spusteli renginio nuorodą, bet neperka bilieto, siųskite automatinius priminimus elektroniniu paštu. Pakartotinai kreipkitės į klientus – atlikite retargetingą, jei rengiamas panašus renginys.
Renginių vaizdų publikavimas socialiniuose tinkluose arba jų siuntimas prenumeruotiems dalyviams elektroniniu paštu. Tai skatina daugiau sąveikos tarp lankytojų ir jūsų vietos ar senesnių projektų. Lankytojai gali dalintis turiniu savo news feed’e ar Instagram istorijose. Jei galite paprašyti juos pažymėti jūsų renginį arba įvertinti vietą, tai būtų naudinga vietinėms SEO paslaugos ir kampanijos įgyvendinimui.
Kita senų lankytojų susigrąžinimo ir naujų lankytojų pritraukimo priemonė yra įvairių kainodaros strategijų taikymas, įskaitant:
- nuolaidas grįžtantiems lankytojams.
- renginių paketą, kuris žada kelis renginius naujiems lankytojams. Tai gali padidinti jų sugrįžimo ateityje tikimybę.
- nuolaidas pirmiems užsiregistravusiems į renginį.
Miksuokite skaitmeninę ir fizinę reklamą

Nors dažniausiai skaitmeninė rinkodara yra pigesnė, daugeliu atvejų gali būti svarbu fiziškai pasirodyti plakatuose, skrajutėse, brošiūrose, ir t.t.
Savaime supratnama, kad jūs susiejate skaitmeninę ir fizinę reklamą suvienydami svetainę ir socialinius tinklus fiziniame tekste. Tačiau galima kur kas pažangiau sujungti visas rinkodaros dalis.
QR kodai, su kuriais lankytojai gali prisiregistruoti į artėjantį renginį, gali labai pagreitinti procesą. Tokia galimybė akimirksniu patekti į jūsų svetainę ženkliai palengvina vartotojo pirkimo kanalą. Atminkite: yra daugybė lankytojų, kurie paprasčiausiai pamirš (arba patingės) prisiregistruoti. Šiais atvejais skaitmenimas supaprastins gyvenimą, kad lankytojų patirtis būtų kuo sklandesnė.
Kalbant apie virtualybę…
Virtualūs renginiai
Gali atrodyti, kad dalyvaudami virtualiuose renginiuose žmonės gali atsitraukti nuo tiesioginio bendravimo, tačiau tai nėra tiesa kokybiškai organizuojant virtualų renginį. Galima padidinti interaktyvumą pasinaudojant daugybe interneto pranašumų. Net jei jus domina tik tradiciški fiziniai renginiai, jums verta perskaityti šį skyrių. Mes gi esame protingi žmonės, ir įvykus pandemijai išmokėme, kad visada reikia turėti atsarginį planą.
Virtualus renginys, kuris man pasirodė labai patrauklus savo formatu, buvo HubSpot’o organizuotas GROW. Interneto stiliaus dizainas suteikė virtualiam renginiui nepakartojamą jausmą, lyg tai spustelėtumėt SimCity žemėlapį. Skirtingi pastatai atvaizdavo įmonės pristatymus. Lyg tai eitumėt per kompleksą su konferencijų centru ir keliais prekystaliais.

GROW Europe renginio vaizdas iš Hubspot
Tokie renginiai gali būti patrauklesni nei paprasta konferencija. Prie kiekvieno įmonės „stendo“ buvo žmonių, pasirengusių su jumis kalbėtis video konferencijos būdu. Be to, tai suteikė renginio organizatoriams ir dalyviams individualaus bendravimo patirties.
Live’ai (tiesioginės transliacijos) ar jų įrašymas netrukus taps būtinybe. Jei galite žmonėms suteikti tokį jausmą, kad jie praleidžia originalų ir neįprastą renginį, tai paskatins juos dalyvauti. Jei turite pradinį kapitalą, išbandykite naujus formatus, pavyzdžiui, Facebook tiesioginę transliaciją VR.
Panašiai sukurkite AR integraciją tokiems dalykams kaip muziejaus eksponatai ar meno galerijos. Tai gali būti veiksminga reklaminė priemonė, leidžianti išsiskirti iš minios. Įsitikinkite, kad tai atitinka patį renginį.
Kaip reklamuoti savo renginį socialiniuose tinkluose
Kitas būdas pagerinti vietinę internetinę renginių rinkodarą yra vizualaus turinio nustatymas. Kai žmonės nori sužinoti daugiau apie renginį, jie tikriausiai norės pamatyti panašių renginių nuotraukas ar vaizdo įrašus. Turėkite tai pasiruošę.
Dėmesio pritraukimo požiūriu, kuo vaizdingesnė patirtis, tuo geriau. Jei groja grupė, parodykite, kodėl jie yra verti. Jei tai yra meno galerijos paroda, pateikite žmonėms pagrindinės informacijos ar istorinę svarbą, įkeldami prieinamą YouTube vaizdo įrašą.
Reklama socialiniuose tinkluose turi savo privalumų. Pavyzdžiui, renginių Facebook’e valdytojas gali sukurti dalyviams labai greitą ir paprastą registraciją ir pranešimų gavimą. Be to, labai patogu, kai reklama ir renginio puslapis randasi vienoje platformoje paspaudžiant vieną mygtuką. Šiose platformose praktiškai yra visa potenciali renginio auditorija.
Be to, virtualūs renginiai geriausiai veiktų toje platformoje, kur jūs juos reklamuojate. Priversti žmones šokti iš vienos svetainės į kitą yra sunkiau. O kuo daugiau kliūčių pridedate (elektroninio pašto patvirtinimas, registracija, kreditinės kortelės informacija ir kitą) tuo sunkiau ir tingiau pasidaro potencialiam renginio lankytojui. Juk nenorite priversti dalyvius žengti sudėtingu keliu.
Labiausiai kokybiškose renginių socialinės žiniasklaidos kampanijose naudojamas daugialypės terpės formatas, kurį leidžia tokios platformos kaip Facebook. Turėkite paruoštų vaizdo įrašų, atsiliepimų ir rekomendacijų, blogo įrašų, paveikslėlių ir kitų rūšių reklamos. Kiekvienoje platformoje yra daugybė skaitmeninės rinkodaros įrankių.
Trumpi patarimai, kaip reklamuoti renginius per socialinės žiniasklaidos platformas
- Naudokite trumpalaikį turinį: trumpalaikis turinys, kaip Instagram istorijos, gali būti prieinamas ir veiksmingas, nes jam teikiama pirmenybė daugelyje socialinės žiniasklaidos svetainių. Be to, tokie įrankiai kaip atgalinės atskaita iki renginio gali būti naudingi kuriant intrigą ir dalyvių susidomėjimą.
- Skelbkite anonsus: anonsai socialiniuose tinkluose gali paveikti daugiau, nei manote. Vaizdo įrašai yra vaizdingesni ir patrauklesni nei tekstai ir pateikia tikslesnį renginio prisistatymą.
- Dovanos iš renginio organizatoriaus: trumpai minėjome, kad kas pirmas perka, tas gauna nuolaidą. Tai taip pat gali būti vienas pagrindinių žmonių pritraukimo būdas. Dovanos yra gerai. Nemokamų bilietų suteikimas vienam asmeniui gali paskatinti dalyvius atvesti savo draugus.
- Nestabdykite reklamos net ir renginio metu. Apklauskite dalyvius, fotografuokite, ir publikuokite atnaujinimus. Tai ne tik naudinga renginio reklamavimui, bet ir padidina jūsų buvimą socialiniuose tinkluose. Tai paskatins žmones atkreipti dėmesį į būsimus renginius.
- Paskelbkite tiesioginį vartotojų sukurtą ir socialinės žiniasklaidos turinį: kai kurios įmonės eksperimentavo su dideliais ekranais, kuriuose buvo rodomi vartotojų tweetai. Tai gali būti gera idėja, tačiau ją reikia kontroliuoti ir ją modifikuoti rankiniu būdu. Kai kurių įmonių patirties pagrindu yra žinoma, kad tokio tipo vartotojų sukurto turinio akcijos gali tapti vandalizmu.
Join the discussion 2 Comments