Pakelęs užpakalį prarasi vietą – kai TikTok tapo uždaraustas tam tikrose labai svarbiose rinkose, jo vietą užima kiti dalyviai. Juk rinka nemegsta tuštumos, ypač internete. Na ir pažiūrėkime – atsiranda nauji Facebook vaizdo įrašai, tas pats trumpo formato, vartotojo sukurto turinio video. Visos TikTok originalios idėjos ir jų požymiai atsiranda naujausiai Facebook atnaujintoje versijoje. Taikant TikTok draudimą Indijoje (ir nagrinėjamą draudimą JAV), gali būti verta įsigilinti į tai, kaip tokios kompanijos kaip Facebook siekia paskatinti savo sklaidos kanalo versijas ir kaip tai įtakoja dabartinę socialinės žiniasklaidos atmosferą.
Draudimai atsirado dėl įtampos tarp įvairių susijusių šalių. Tiek Indija, tiek JAV planuoja kelių programėlių apribojimus dėl savo susirūpinimo tuo, kaip Kinija surenka informaciją. Nors TikTok savininkai nėra pripažinę jokių neteisėtų veiksmų, draudimas vis dar galioja ir galios artimiausią ateitį. Taigi, dabar kelios kompanijos stengiasi maksimaliai išnaudoti šią situaciją naudodamos savo trumpų formų vaizdo įrašų programėles ir funkcijas.
Šiuo metu Facebook išbando savo naujas funkcijas Indijoje, iš kur TikTok atsijungė nuo birželio 29 dienos. Tai darydami Facebook vaizdo įrašai ir jų sklaidos kanalas bando užimti trumpalaikio turinio nišą. TikTok, kuris galingai pradėjo savo veiklą socialinės žiniasklaidos industrijoje, dažnai minimas kaip potenciali internetinės rinkodaros bei turinio rinkodaros “aukso kasykla” (aspektą, kurį nagrinėjome anksčiau). Tačiau ar pasiseks Facebook’ui taip pat pritraukti vartotojus suteikiant jiems tas pačias galimybes, kurias suteikia TikTok? Jie anksčiau bandė panašių dalykų ir gavo nevienareikšmiškus rezultatus.
Facebook vaizdo įrašai: sklaidos kanalas ir bandymai sukurti trumpalaikį turinį

Anksčiau Facebook bandė atimti TikTok’o trumpalaikio turinio pirmaujančias pozicijas (kaip ir kitos socialinės žiniasklaidos korporacijos). Pirmasis bendrovės trumpalaikis bandymas buvo Lasso, kurį jie uždarė liepą dėl nepakankamo vartotojų įsitraukimo. Naujos Facebook programėlės vaizdo įrašų funkcijos atrodo kaip antras bandymas toje pačioje rinkoje. O šį kartą pasikeitė rinkos sąlygos, uždraudus pagrindinį rinkos dalyvį Indijoje ir gresiant draudimu JAV, suteikiant Facebook’ui galimybes.
Pareiškime TechCrunch Facebook atstovas teigė:
„Mes visada išbandome naujas kūrybines priemones, kad galėtume sužinoti, kaip žmonės nori save išreikšti. Trumpi vaizdo įrašai yra nepaprastai populiarūs ir mes ieškome naujų būdų, kaip suteikti šią patirtį žmonėms, kad jie galėtų prisijungti prie šio išreiškimo, kurti ir dalintis Facebook žiniasklaidoje”.
Ši Facebook pagrindinės programėlės versija šiuo metu veikia tik Indijoje, kur anksčiau buvo 2-oji pagal dydį TikTok žiniasklaidos rinka. Tai taip pat nėra vienintelis Facebook bandymas šiuo tikslu, nes jų dukterinė programėlė Instagram taip pat turi savąją Reels funkciją tame pačiame regione. Naujos Facebook ir Instagram vaizdo įrašų funkcijos iliustruoja beveik tą pačią koncepciją kaip ir TikTok tipo trumpų vaizdo įrašų turinys, vengiant ilgų vaizdo įrašų. Jie abu išleido 15 sekundžių fragmentus su galimybe pridėti muzikos ir AR efektų per redagavimo įrankį.
Mes pastebime kitas žiniasklaidas, apart Facebook, turinčias panašias funkcijas ir vaizdo efektus. Youtube paleido panašias funkcijas, o Twitter – visiškai naują programėlę. Pirmasis šiek tiek modifikavo Facebook žiniasklaidos bandytas funkcijas, o antrasis, norėdamas pakartoti TikTok socialines funkcijas, paleido ShareChat programėlę.
Vartotojų bazė: TikTok prieš Facebook

Pagrindinė priežastis, kodėl ši trumpų vaizdo įrašų rinka yra tokia pelninga daugeliui socialinės žiniasklaidos bendrovių, yra ta, kad vartotojų bazę daugiausiai sudaro entuziastingi jauni žmonės. Vien tik bandymas pakartoti TikTok turinio stilių negali užtikrinti, kad kas nors galėtų pritraukti savo tikslinę auditoriją. Tinklalapiai dažnai skiria daug dėmesio tarptautinei bendruomenei, o TikTok buvo pirmasis, kuris sukūrė tokį formatą. Tačiau per daug dalyvių pilna rinka gali tiesiog ne taip efektyviai suskirstyti auditoriją, o tai – bendrų šaltinių tragedija, kas reiškia, kad platformos tiesiog nepadalins vartotojus.
TikTok vartotojų bazę daugiausia sudaro jauni žmonės (Gen-Z, arba Z karta), kuriuos nori pritraukti daugelis kompanijų. Atsižvelgiant į paskyrų skaičių, Facebook, kaip ir kitos socialinės žiniasklaidos kompanijos, vis dar užima svarbią vietą šioje demografinėje srityje. Tačiau pagrindinis uždavinys yra skatinti ir palaikyti jau esamų vartotojų įsitraukimą, o ne pritraukti naujų žmonių. Mažiau Z kartos žmonių naudoja Facebook palyginti su vyresniais šeimos nariais ar partneriais, todėl šios demografinės reklamos perspektyvumas yra mažesnis. Taigi TikTok stiliaus turinys yra geras būdas motyvuoti juos dažniau naudoti programėlę.
Kitas veiksnys yra galimas TikTok sugrįžimas į rinką. TikTok savininkas ByteDance jau bendradarbiauja su Indijos konglomeratu Reliance Industries. Jie planuoja parduoti savo dalį vietinei verslo versijai sukurti, kad sušvelnintų padėtį. Bendrovė taip pat aiškinasi su JAV vyriausybe dėl bandymo ją užblokuoti. Vis dėlto socialinė žiniasklaida yra nuolatinis ping-pongas ir reikalauja aktyvaus įsitraukimo ir buvimo rinkoje, o per ilgas užblokavimas gali pakenkti TikTok bendruomenei. Iš esmės per ilgas draudimas gali pakenkti vartotojo entuziazmui ir norui išvis skirti laiko platformai.
Šiuo metu TikTok vis dar yra pagrindinis žaidėjas kitose rinkose. Nepaisant to, kad TikTok programėlė prarado dvi pagrindines rinkas, ji išlieka populiari, todėl platforma dar gyvuoja. Kitas klausimas yra tas, ar kitos įmonės gali juos uzurpuoti šiuose konkrečiuose regionuose.