Skelbimai Facebook žiniasklaidoje dažnai sukelia nepagrįstumo abejonių, tačiau jie tapo svarbia internetinės rinkodaros dalimi. Turėdama daugiau nei milijardą unikalių vartotojų, ši įmonė yra reklamos bei rinkodaros galiūnė. Nors jos sistemos veikimo principai ne visada yra aiškūs, pastaruoju metu Facebook pateikė vartotojams naudingą įžvalgą ir informatyvų vadovą, kaip veikia jų skelbimų sistema.
Facebook pranešime spaudai yra keletas puikios informacijos, kuri atskleidžia, kaip veikia įmonės rinkodaros platforma, gabalų. Yra nemažai įžvalgų bei pakeitimų iš ankstesnių versijų, kurių prireiks vartotojams, norintiems išpopuliarėti žiniasklaidos rinkodaros būdais.
Anksčiau mes aptarėme, kaip vartotojai gali naudoti Facebook žiniasklaidos tendencijas savo rinkodaros geriui, tačiau šiame straipsnyje skirsime daugiau dėmesio kitam veiksniui. Mes nagrinėsime detales, kaip veikia Facebook skelbimai, ir naują informaciją pranešime spaudai, apibendrindami, kodėl skelbimai žiniasklaidoje iš tikrųjų yra svarbūs smulkiam ir vidutiniam verslui.
Auditorijos nustatymas
Taikymas pagal auditoriją yra pirmasis pagrindinis veiksnys Facebook’ui nustatant tam tikrų vartotojų matomus skelbimus. Šį veiksnį nustato reklamuotojas, ir dėka jo konkretūs panašių savybių žmonės – tikslinė auditorija – pamato reikiamus skelbimus. Kadangi Facebook kokybiškai renka vartotojo duomenis, tai labai palengvina visą procesą. Nors, kaip vėliau parodysime, gali būti naudinga turėti savo iš anksto paruoštus duomenis.
Norėdami pradėti, reklamuotojai pasirenka tikslinę auditoriją naudodamiesi Facebook savitarnos įrankiais, kad galėtų atrinkti savo potencialiai besidominančius vartotojus. Facebook sukuria tą tikslinę auditoriją, atsižvelgdamas į amžių ir lytį, vartotojų elgseną Facebook puslapyje, arba jų spustelėtus skelbimus. Reklamuotojai taip pat gali panaudoti savo informaciją kurdami pritaikytas, arba “šiltas” auditorijas (angl. custom audience) arba panašias, bendrų savybių turinčias auditorijas (angl. lookalike audience) (kaip jas vadina Facebook).
Įmonės gali naudoti elektroninių paštų sąrašus ar duomenis apie žmones jau apsilankusius svetainėje, kurdami tokius savo pritaikytus sąrašus, kuriuos Facebook gali naudoti tolesniam panašių bruožų nustatymui, nors tikslumas priklausys nuo to, kiek išsamūs yra jūsų pačių duomenys.
Tada atsiranda Facebook skelbimų aukcionų sistema …
Facebook skelbimai ir aukcionai

Facebook skelbimai ir reklama jame turi dar vieną aspektą, kurį reikia šiek tiek išsamiau paaiškinti. Tas aspektas yra finansinis – kiek pinigų esate pasirengę išleisti Facebook skelbimams, suprasdami, kad kuo daugiau investuosite į skelbimus, tuo didesnis bus jų pasiekiamumas. Yra du elementai, kuriuos galite valdyti. Skelbimo kokybė yra pirmasis, o aukciono pasiūlymas yra antrasis. Tačiau tai neturėtų suteikti verslui visiškosios kontrolės iliuzijos.
Kiekvienam skelbimui Facebook apskaičiuoja tuos veiksnius, kurių rinkodaros specialistas ne visada gali kontroliuoti. Taigi, anot Facebook, aukcioną ne visada laimės brangiausi skelbimai. Algoritmas teikia pirmenybę įsitraukimui, o ne išleistiems pinigams. Skelbimai su mažesniais kainos pasiūlymais dažnai laimi, jei sistema nustato, kad demonstracinė versija greičiausiai į juos sureaguos. Skelbimų tipai ir jų paskirtys taip pat yra reikšmingi. Žemesnė skelbimų kokybė suteiks skelbimui žemesnį rezultatą.
Kiti veiksniai, įtakojantys Facebook skelbimų sistemą

Kai jūsų tikslinės auditorijos nuostatos bus paruoštos, reikia atsižvelgti į sekančius dalykus. Facebook bandys apskaičiuoti bendrą jūsų skelbimo vertę pagal formulę tam tikrų veiksnių pagrindu. Formulė atrodo maždaug taip: bendra vertė = reklamuotojo kainos pasiūlymas x numatomas veiksmo/reagavimo rodiklis + skelbimo kokybė.
Numatomas veiksmo rodiklis yra gana paprasta sąvoka, nors jos kalkuliavimas yra sudėtingas. Facebook tai skaičiuoja kaip tikimybę, kad kiekvienas vartotojas sureaguos į skelbimą ir imsis veiksmų. Tai pagrįsta daugeliu veiksnių, susijusių su jų individualiu elgesiu, pavyzdžiui, aprašytais anksčiau.
Kaip sakoma Facebook’o pranešime spaudai:
„Norėdami sužinoti numatomą veiksmų rodiklį, automatiniai tyrimų modeliai numato konkretaus asmens tikimybę atlikti norimą reklamuotojo veiksmą, atsižvelgiant į verslo tikslą, kurį reklamuotojas pasirenka savo skelbimui atlikti, pvz., didesnį apsilankymą savo svetainėje ar reklamuotojo siūlomos prekės pirkimą. Norėdami tai padaryti, mūsų modeliai atsižvelgia į to asmens elgesį Facebook puslapyje ir už jo ribų, taip pat į kitus veiksnius, tokius kaip skelbimo turinys, paros laikas ir žmonių bei skelbimų sąveika.“
Facebook taip pat matuoja skelbimo kokybę realiu laiku, atsižvelgdamas į atsiliepimus, kuriuos jie gauna iš vartotojų. Tai gali apimti žmonių, kurie praneša apie jūsų skelbimą ar slepia jį savo news feed’e, skaičių, arba išsamią informaciją, kuri sudaro kokybę. Šiuos kokybės veiksnius išvardijome ankstesniame straipsnyje, tačiau trumpai apibendrinant, – tokie veiksniai kaip per ilgas tekstas skelbimo vaizde, sensacinga kalba, ar veiksmo skatinimas taip pat gali turėti neigiamos įtakos.
Join the discussion 3 Comments