Tai kodėl man reikalinga rinkodara?

„Jeigu jūsų verslo nėra internete, reiškia jūsų nėra visai.“

Toli gražu, ne visi verslininkai sutinka su šituo Bilo Geitso posakiu, tačiau daugumai tai tampa akivaizdu. O tie kas to nesupranta arba paliko verslo pasaulį, arba greit tai padarys.

Bilas Geitsas – „Microsoft“ savininkas ir įkūrėjas.

Jeigu Jūs suprantate būvima internete tik kaip asmeninės svetainės arba puslapio socialiniuose tinkluose turėjimas, tai Jūs klystate, ir Jūsų verslo gyvybingumas nėra garantuotas. Viskas dėl to, kad Jūsų asmeninis puslapis arba svetainė, tai lyg valtis verslo vandenyne, kuriai reikia irklų. Irklais tampa rinkodara.

Skaitmeninės rinkodara – jos privalumai

Bet koks komercinis projektas reikalauja veiklos sričių platinimo. Kuriant internetinę platformą, nepriklausomai ar tai būtų blogas, svetainė ar puslapis socialiniuose tinkluose, neužtikrina pardavimų ir populiarumo augimo. Bet kokia svetainė reikalauja tikslingo darbo didinant jos populiarumą ir konversiją. Internetinis marketingas – tokį tikslingą darbą nusakanti veikla. Yra keli reikšmingi privalumai lyginant ją su klasikinių marketingo modeliu:

  • Interaktyvumas. Internetas leidžia tiesiogiai bendrauti su tikslinę auditorija ir palaikyti pastovų ryšį su vartotojais.
  • Mechanizmas, leidžiantis išryškinti tikslinę vartotojų grupę, pažymint efektyviausius ir sumažinti išlaidas.
  • Web-analitika. Tai leis įvertinti veiksmus, kuriais siekiama pritraukti potencialius klientus, pasirinkti efektyviausius ir sumažinti išlaidas.
  • Rinka be sienų. Internetas ir rinkodara jame neturi sienų ir leidžia klientams naudotis įmonių paslaugomis visame pasaulyje, o įmonės gali užvaldyti naujas ir naujas rinkas.
  • Veiksmų greitumas. Reklaminės kompanijos paleidimas gali užtrukti tik vieną ar dvi dienas, o vartotojų reakcijos nepriverčia ilgai laukti.

Tai padaro interneto rinkodara  – efektyviausiu būdu pritraukti naujų klientų ir siūlyti paslaugas ir prekes.

Ypač svarbu yra pasakyti, kad tai leidžia optimaliai paskirstyti išlaidas skirtas reklamai, gaunant didžiausią naudą. Šiai dienai daugiausia pinigų reklamai yra skirti internetinei reklamai.

Pardavimų augimas internetinėje parduotuvėje yra susijęs su naujų vartotojų pritraukimu, internetinių išteklių efektyvumo didinimu ir vartotojų grįžimu. Todėl visada yra kuriama strategija.

Internetinės parduotuvės strategijos

Internetinės parduotuvės strategijos

Internetinės parduotuvės strategija tai ilgalaikis veiksmų planas, kuriame yra iškelti aiškus tikslai ir uždaviniai kiekvienai pardavimų daliai. Šitas modelis yra vadinamas piltuvo, susidedančio ir tokių etapų:

  • Vartotojų pritraukimo uždavinių sprendimas, siekiant juos paversti veikiančiais sprendimais. Informacinio srauto nukreipimo klausimai. Tikslas – didinti svetainės lankomumą.
  • Įsitraukimas. Veiksmų paketas, skirtas bendrauti su svetainės lankytojais. Tikslas – reikalingų veiksmų atlikimo skatinimas.
  • Konvertacija/Pasivertimas. Vartotojų informacijos išsaugojimas ir tolesnio veiksmo plano planavimas. Tikslas – įtikinti apie būtinybę palikti informaciją apie save atliekant veiksmus.
  • Išlaikymas. Vartotojų išsaugojimas.

Pagrindiniai uždaviniai

Interneto rinkodara išsprendžia daug užduočių, kurių aukštos kokybės įgyvendinimas užtikrina didesnį pardavimų skaičių. Tarp jų yra:

  • Potencialių klientų poreikių ir norų analizė;
  • Padidinti internetinio puslapio lankytojų skaičių;
  • Kokybiško ir kompetentingo turinio teikimas;
  • Dėmesio pritraukimas ir klientų pasitikėjimo užtikrinimas;
  • Didėjančio susidomėjimo interneto ištekliais formavimas;
  • Reklamos kanalų analizė ir atranka pagal jų efektyvumą;
  • Užtikrinti potencialių klientų perėjimą/virsmą prie vartotojų;
  • Papildomų paslaugų įvedimas siekiant užtikrinti konkurencingumą rinkoje;
  • Įgyvendintos strategijos stebėjimas ir klaidų ištaisymas jų aptikimo atveju;
  • Įsimintino įmonės įvaizdžio kūrimas.

Kiekvienai problemai išspręsti reikia savo strategijos, savo kanalų ir priemonių.

  • Įrankiai

Kodėl man reikalinga rinkodara?

Dauguma internetinės rinkodaros priemonių yra paimti iš klasikinio rinkodaros modelio ir pritaikyti prekybai internete.

Tarp pagrindinių interneto rinkodaros priemonių yra:

  • Kontekstinė reklama

Kontekstinė reklama yra vienas iš efektyviausių ir pageidaujamų formatų pritraukiant potencialius klientus, kurie ieško jūsų produkto ar paslaugos „Google“. Tikslus nustatymai pritaikyti tiksliniai vartotojų grupei, aktualus ir įdomus atnaujinimai leidžia tikėtis greito rezultato.

  • SEO

Optimizavimas paieškos sistemoms (SEO) – tai  darbų kompleksas atliekamas svetainėje, padedantis Jūsų svetainėje atsirasti viršutinėse „Google“ paieškos rezultatų eilutėse. Investavimas į SEO yra ilgalaikė investicija, dėl kurios atsiranda papildomas nuolatinių lankytojų srautas, didėja klientų ir partnerių uniformuotumas ir pasitikėjimas kompanija.

  • SMM

SMM (Socialinių tinklų rinkodara) yra socialinių tinklų skatinimas. Jų ignoravimas švelniai tariant yra neapdairus.

  • Turinio rinkodara

Turinio rinkodara atlieka svarbų vaidmenį teikiant informaciją apie Jūsų įmonę potencialiems vartotojams ir kuriant teigiamą jos įvaizdį.  Darbų, atliekamų svetainėje, pasiekoje ir prekės ženklo skleidimo didėja tikslinės auditorijos dėmesys ir lojalumas.  Turinio rinkodara yra svarbus ir sėkmingas indėlis į ateities pardavimus.

  • Taikymas

Reklamos mechanizmas, leidžiantis pasirinkti tikslinę auditoriją ir rodyti ją tik jai.

  • Platinimas per elektroninį paštą

Masinis reklaminių laiškų platinimas. Laiškai primena apie įmonę ir gali savyje turėti naudingų pasiūlymų, skatinančių vartotoją vėl pasinaudoti įmonės paslaugomis.

  • SERM

Paieškos sistemos reputacijos valdymas – tai sistemingas darbas, apimantis nuomonių ir atsiliepimų apie Jūsų įmonę stebėjimą, kuriant teigiamus atsiliepimus ir gerą reputaciją.  Taip pat leidžia greitai nustatyti ir pašalinti klientų nepasitenkinimo priežastis, teigiamai paveikiant įmonės įvaizdį ir gerinant klientų aptarnavimo kokybę.

  • Skydelinės reklamos ir reklamos skelbimai

Didelio formato nuotraukos su grafinių ir tekstinių tūrinių padarytos kaip didelės lauko reklamos.

Visus įrankius galite naudoti vienu metu arba atskirai. Tačiau norint užtikrinti, kad būtų pasiektas tikslas, nesvarbu, ar tai yra prekės ženklo reklamavimas, produkto ar paslaugos pardavimas, geriausia naudoti kompleksinę interneto rinkodarą, kuri naudoja visas būtinas priemones, norint įvykdyti tikslus ir suteiktų jūsų verslui geriausią įmanomą reklamą.

Išvada

Interneto rinkodara galima palyginti su medžiais, kurio šaknis tai strategija, brendingas, tyrimai ir turinys, kamienas yra svetainė, o šakos, augančios iš šio kamieno, yra rinkodaros priemonės.

Kaip jūs suprantate, vaisiai nėra renkami iš medžių šaknų ar kamieno, bet tik iš šakų galų, ir tam, kad medis gamintų vaisius, reikia juo rūpintis. Vanduo ir tręšimas – skirti lėšų reklamai, procesui, teikti techninę pagalbą, pašalinti negyvas šakas – taikyti dabartinius reklamos metodus. Be to, neužaugs kokybiškas vaisius.

Kodėl man reikalinga rinkodara?