„Linkbildingas baltame SEO: kaip nesuklysti?“ – kodėl tai svarbu.

Efektyviausias būdas siekiant kad interneto-verslininkai galėtų naudotis linkbildingo privalumais yra dirbti baltame SEO. Būtent todėl reikalingas įvadas ne tik apie juodojo ir baltojo SEO skirtumus, bet ir apie tai – iš kur atsiranda gerosios nuorodos.

Geroji nuoroda – kas tai?

  • Nuoroda vedanti į dominančią/svarbią svetainę

Naršant drabužių internetinėje parduotuvėje jus ne patenkate į puslapį apie burundukų auginimą. Nuorodos paspaudimas perkels jus į vieno iš prekės ženklų, esančių parduotuvėje, arba į populiariausio apžvalgininko puslapį, rašantį apie šitą prekės ženklą. Taip pat galite atsidurti puslapyje su naudingais patarimais apie prekių paiešką internetu. Greičiausiai, bet koks iš šitų šaltinių bus jau jums matytas, nes tai atskiros sistemos egzistuojančios internete, užimančios aktualias vietas paieškos programose.

Nuoroda sutampa su kokybišku tūrinių

Kažkas įsivaizduoja linkbildingą kaip vaizdą iš Matricos filmo: nesibaigiančia sieną sudarytą iš raidžių ir skaičių, kurie yra įdomus tik paieškos sistemoms. Realybėje, be žmogaus dalyvavimo linkbildingas praranda pusę savo efektyvumo.

Nuoroda sukurta atsakingo asmens (optimizatoriaus) – niekad nebus pateikta kaip paprasta URL nuoroda. Ji bus paminėta tekste arba prekės apraše, kas leidžia skaitytojui lengvai pasiekti naudinga informaciją. Pateikimo pavyzdžiai:

  1. Pokalbis su prekės gamintoju, arba tiesioginis prekės, medžiagos (naudojamos gaminant prekę) ištyrimas.
  2. Apklausos ir straipsniai, atspindintys patirtis tų, kurie jau pasinaudojo Jūsų prekę arba paslaugą.
  3. Aktualios naujienos: sensacijos ir naujovės iš gamintojų pasaulio susijusios su Jūsų industrija.
  4. Vaizdo medžiaga: vartotojai visada vertina galimybes žiūrėti naujus šaltinius su naudingą vaizdinę medžiagą.

Nuoroda dirba protingai

Geras linkbildingo specialistas – psichologas. Jis moka galvoti kaip vartotojas, ir supranta, kas priverčia ji palikti nuorodą į Jūsų svetainę ir padaryti savo indelį į jų visumą. O kas sudomina vartotoją?

  1. Raginimas pasidalinti nuomonę socialiniuose tinkluose
  2. Kreipimasis į žinomus blogerius arba vlogerius
  3. Pakvietimas į svečių blotingą

Būtent.. Visi jums puikiai žinomi pasiūlymai pasidalinti įrašų, išsaugoti nuorodą savo Facebook puslapyje arba straipsnyje, Instagram stories ir apklausų nuorodos – tai normali dalis sveiko svetainės linkbildingo.

Tai gali būti taip paprasta. Ribotas nuorodų priauginimo tikslas yra ne paieškos sistema, bet vartotojai ir jų bendravimas. Pomėgiai, vartotojų noras pasidalinti savo nuomonę – tai labai derlinga dirva, kuriai reikalinga tinkama priežiūra.

Kaip atrodo juodojo SEO nuoroda?

Juodasis linkbildingas

 

Ar pasitaikė atsidarius vieną svetainę, toj pat atsidurti kitoje? Arba paspaudus nuoroda atsidarė naujas langas, nors Jūs ir nesiruošėte pereiti į kitą svetainę?

Žiūrint stebėtojo akimis, tai ir yra nuoroda juodajame SEO.

Abejingas požiūris į vartotojų patirtį svetainėje yra pastebimas plika akimi, nes žmogiškas faktorius optimizuojant tokias nuorodas yra nereikalingas ir perteklinis.

Abejones sukelianti nuoroda

Juodajam SEO, skirtingai nuo baltojo SEO, yra nesvarbu koks yra nuorodos galutinis tikslas. Monitoriaus užteršimas pop-app reklamomis, neužsidarančiais langais, abejotinomis svetainėmis, interneto-kazino siūlantys savo paslaugas ir didelius laimėjimus – dažniausiai yra įtartinos.

Nuoroda atkeliavo iš nuorodų fermos (link-fermos)

Nuorodų ferma yra vadinama svetainių grandinė, kurios vienintelis tikslas yra siųsti tarp nuorodų, taip auginant svorį paieškos sistemoje. Tokios svetainės yra daromos greituoju būdu, todėl dažniausiai atrodo kaip vieni kitų šabloninės kopijos, turinčios nulinę funkcinę vertę. Specialistų tarpe jos vadinamos šiukšliadėžėmis, o paieškos sistemos išmoko jas atpažinti ir bausti sankcijomis.

Nuorodos kaip spamas

Juodojo SEO tikslas yra „čia ir dabar“ o ne kokybiški rezultatai ateityje. Todėl tokių dirbtinių nuorodų talpinimas ne forumų, komentarų ir socialinių tinklų sudėtyje yra įprastas reiškinys.

Neveikiančios nuorodos

Visi žino pasaką apie karalių ir sunkiai dirbančius siuvėjus kuriančius drabužius iš oro. Juodasis SEO gali dirbti taikant tokį pat principą, ypač jeigu bendradarbiavimas yra trumpalaikis, o užsakovas nežino apie paieškos sistemų optimizavimą. Klientui yra pateikiamos nuorodos ir raktinių žodžių sąrašas, kurie bus naudojami reklamuojant svetainę, taip pat klaidų svetainėje pavyzdžiai, pasakant kad būtinai viską pataisys.

Realybėje, nuorodos veda į nieką ir tik užima vietą, o SEO-tekste nėra  raktinių žodžių, taip pat kaip ir pačių tekstų – jokių darbų nebuvo atlikta. Užsakovui yra rodoma statistika su lankytojų skaičiaus augimu, pabrėžiant kad pirmais mėnesiais jis yra žemesnis.

Gaila, bet tai yra vienintele juodųjų optimizatorių ginkluotė, kuri turi santykio su tikruoju SEO.

Šio atveju augimas yra toks patikimas kaip ir karaliaus rūbas. Jis atsiranda tik todėl kad dalis pinigų skirtu svetainės darbams, buvo investuojami į kontekstinę reklamą, veikiančia tik į ją investuojant. Nedidelių išteklių pakanką kad mėgdžioti nedideli priaugimą, būdinga pirmiems etapams optimizuojant svetainę, ir įtikinant užsakovą patvirtinti darbą.

Pasibaigus investicijoms į kontekstinę reklamą, krenta lankytojų skaičius, o „meistrai“ tiesiog dingsta. Klientui lieka tik bloga nuomonė apie visus SEO specialistus.

Todėl svarbu atsiminti kad geras SEO specialistas niekada nepatingės aprašyti savo darbą, pateikti savo asmeninio produktyvumo rodiklius, kad Jūs kaip užsakovas galėtumėt stebėti rezultatus asmeniškai. Be to – rimta SEO agentūra nesutinka atlikti trumpalaikius darbus, perspėjant kad linkbildingas ir paieškos optimizavimas yra ilgalaikis darbas.

Nuoroda yra įtartinai produktyvi

Jeigu nuorodą jau pirmo mėnesio bėgyje pradeda rodyti puikius rezultatus, reiktų susimąstyti. Linkbildingas tai ilgalaikis darbas, nes kokybiškos nuorodos sistemoje yra paskirstomos vienodai ir dozuotai. Staigus trafiko šuolis dažniausiai rodo juodąjį SEO. Jau po pusmečio toks staigus augimas, pavirs staigesniu kritimų dėl Google sankcijų, pašalinančių jūsų svetainę iš savo sąrašų.

Joks juodasis SEO nedali ilgai apgaudinėti sistemos ir algoritmų – juk jie vystosi ir tampa protingesni. Nedrausmingi SEO-sukčiai nepasistengs pakeisti savo būdų, kol jie duoda greitą rezultatą ir meldžia geruosius klientus.

Kas yra pilkas SEO?

Dėka nedrausmingų optimizatorių šitą optimizacijos rūšis yra vertinama kaip vilkas avies kailyje. Pavyzdžiui, kalbant su užsakovu, kuris nėra susidūrės su juoduoju optimizatoriumi, ir paminėjus nuorodų pirkimą, užsakovas pasitraukia ir atsisako paslaugų.

Jo supratimu, nuorodų pirkimas – jau juoda žymė, kuri būdinga tik juodiems SEO.

Bet viskas yra šiek tieks sudėtingiau. Paieškos optimizavimas visada reiškia paieškos sistemų perspektyvos manipuliacijas. Juk pagrindinis SEO – agentūrų uždavinys , pasitelkus technologijas – padaryti jūsų svetainę mėgstamiausia konkurentų tarpe.

Bet yra neatsargi, ignoruojanti visus algoritmus ir taisykles, arba atsargus ir delikatus darbas su Google paieškos sistemos perspektyva.

Nepaisant diskusijų, nuorodų biržos egzistuoja iki šiol, ir labai skiriasi. Jos siūlo ne tik pigias, žemos kokybės nuorodas, bet ir geras, brangias nuorodas, vedančias į:

  1. Influencerių blogus
  2. Žinių portalus
  3. Autoritetingas svetaines
  4. Didelės internetinės platformas

Tokių būdų, pirkimas biržose padeda sutaupyti brangų laiką ieškant tinkamo šaltinio ir patogiau valdyti savo nuorodų paketą. Pilkasis SEO visada labai atkakliai vertina nuorodų pirkimą ir jų kainą, kai juodoji SEO superka pigias nuorodas, nesidomint ar jos susijusios su svetainės tematiką.

Todėl pats nuorodų pirkimas nėra nusikaltimas, kol jos yra kokybiškos ir atitinkamai talpinamos svetainėje.

Kitas pilkojo SEO pavyzdys yra SEOHide technologija, leidžianti paslėpti nuorodas ir SEO-tekstus puslapio kode, netrukdant jos darbo. Kai kurie vartotojai tai lygina su tokia juodąja technologija, kaip klokingas – atskiro, optimizuoto puslapio kūrimas, kad jis būtų matomas tik paieškos sistemoms (vartotojai mato visai kitą puslapį, pritaikytą jo supratimui). Skirtumas kad klokingas yra tiesioginė paieškos sistemų apgaulė, o SEOHide – ne. Yra kuriamas vienas puslapis, ir atliekami tokie darbai:

  1. UX dizaino gerinimas

Toli gražu ne visada SEO tekstas gali būti adaptuotas pagal išorinius internetinio puslapio elementus, todėl jo slėpimas smarkiai įtakuoja vartotojo pojūčius.

  1. Palengvinti darbą su nuorodomis

Nuorodų svoris – tai nuorodos autoritetingumas, vertinamas paieškos sistemos algoritmais. Tai stipriai įtakuoja puslapio amžius, altų ir inkaru pozicionavimu bendroje medžiagoje, taip pat bendras nuorodų skaičius joje, kuo puslapyje bus mažiau vidinių nuorodų, tuo didesnis jos svoris. Tokiu būdu pilkasis SEO – tai legalių priemonių arba algoritmų apgaulės panaudojimas, keliant svetainės vietą paieškos sistemoje. Kiekvienam tikram SEO specialistui paaiškinti tai nesukels jokių bėdų.

Pasitikėk bet patikrink

Kas galu gale išeina? Niekas nevyksta savaime, nuorodų apsikeitimai neįvyks be žinančių specialistų intervencijos. Nuorodų masės augimas, jų įtraukimas į svetainę ir aktualių resursų nuorodų gavimas 0 yra natūrali sėkmingo internetinio puslapio SEO tobulinimo dalis.

Siekiant klestėti internete Jūsų svetainė tiesiog privalo „bendrauti“. Augimas pagal esmines pozicijas, struktūrinių klaidų nebuvimas ir kokybiškas bei šiuolaikinis įvaizdis – tai nebejotinai svarbus elementai, bet tik linkbildingo būdu galima užtikrini vartotojų ir paieškos sistemų įvertinimą. Kiekviena gera nuoroda – tai vertingas patarimas, įrodantis kad Jūsų svetainė yra verta apsilankyti joje ir užimti aukštesnę vietą paieškoje.

Jeigu Jūs patys aktyviai reklamuojate savo svetainę socialiniuose platformose, kuriate apklausas,  YuoTube kanalus – Jūs jau užsimatė linkbildingu. Todėl neišsigąskite jeigu Jūs konsultuojantis SEO ekspertas siūlo jums pagalbą auginant nuorodų masę. Geras specialistas visada mato kaip galima sustiprinti gerąsias puses, ir pašalinti blogąsias kurios stipriai įtakuoja Jūsų pasisiekimą, kurias Jūs galėjote nepastebėti

Būkite dėmesingi detalėms, ir neleiskite Jūsų nežinojimui užkirsti kelią link naujų produktų ir paslaugų!

Local Link Building – Moz