Rinkodaros įrankiai ir programėles suteikė daug galimybių muzikos atlikėjams, norintiems užsidirbti. Tačiau tokių norinčių jau tiek daug, kad rinkodaros strategijos keičiasi labai greitai ir muzikos reklama internete tampa loterija. Jau praėjo tie laikai, kai tokia grupė kaip Arctic Monkeys galėjo sukurti MySpace puslapį ir skelbti savo muziką.

Laimei, nuolat atsiveria tiek nauji būdai, tiek naujos galimybės. Šiame straipsnyje bus bandoma suskaidyti kai kuriuos pagrindus, kuriuos reikia žinoti apie muzikos rinkodaros ir reklamos verslą. Čia pateikiami patarimai bus visada aktualūs, net nepaisant sparčiai besikeičiančios muzikos pramonės.

Šiame straipsnyje minima reklama internete apima SEO optimizavimą, reklamą socialiniuose tinkluose ir muzikos pasiklausymo platformas. Be to, nors informacija pirmiausia skirta populiariems atlikėjams, muzikos pramonės naujokams ji taip pat gali būti naudinga.

Pastaba: Norint užtikrinti šio straipsnio SEO veiksmingumą Lietuvos regione, turinyje yra panaudoti tam tikri raktiniai žodžiai, kurie gali būti parašyti su klaidomis. Tai yra daroma efektyvesnės paieškos tikslais – viskas Jūsų patogumui.

Muzikos SEO

SEO optimizavimas gali būti labai svarbus atliekant bet kokią reklama internete ir skaitmeninę rinkodarą. Jums gali prireikti raktinių žodžių tyrimo, todėl čia yra keletas vertingų patarimų:

  • Jei turite aktyvių kanalų, stebėkite, kokius raktinius žodžius jūsų auditorija naudoja, kad jus surastų.
  • Atitinkamo žanro metaaprašai su aprašomuoju tekstu nuveikia daugiau, nei galite įsivaizduoti.
  • Sukurkite atgalines nuorodas į savo svetainę.
    • Jei koncertavote tam tikroje vietoje, paprašykite jų pasidalinti jūsų svetaine ir socialiniais tinklais.
    • Jei tinklaraštyje ar naujoje svetainėje pranešama apie renginį, kuriame dalyvavote, susiekite jį ir paprašykite jų pridėti nuorodą į jūsų svetainę.
    • Dalyvaukite internetiniuose muzikos konkursuose. Tai gali būti puikus būdas publikuoti savo darbą auditorijai ir paskatinti organizatorius susieti jūsų platformas.
  • YouTube yra antra platforma po Google SEO atžvilgiu ir gali suteikti daug galimybių. Naudokite YouTube paieškos terminus, norėdami optimizuoti kanalą ir kurti grojaraščius.
  • Raskite dainas, kurių dažnai ieškote (galbūt su Google Trends pagalba) ir dainuokite jas. Tokios paieškos gali sulaukti peržiūrų ir sustiprinti buvimą internete.
  • Naudokite „visko viename“ platformas, tokias kaip Buffer, kad skelbtumėte kuo daugiau socialinių žiniasklaidų kanalų.
  • Naudokite Schema.org, kuri suteikia geriausią techninę SEO praktiką kuriant vietos puslapius.

Muzikos renginių reklama internete ir rinkodara: Patarimai

Muzikos reklama internete

Renginio reklama internete – tai sritis, kurioje yra lengva pasimesti, bet, laimei, jau turime straipsnių apie tai. Kalbant konkrečiai apie muziką, siūlome:

  • Kviesti klausytojus prisijungti prie prie albumo publikavimo/paleidimo ir paleisti atgalinį skaičiavimą, kur būtų nukreipta į jūsų svetainę.
  • Sukurti renginių aprašymus ir puslapius kiekvienam atskiram renginiui.
  • Pridėti žymas prie kiekvieno renginio. Tai taip pat skatina žmones tiesiogiai skelbti Twitter’yje arba stream’inti.
  • Pakartotinai reklamuoti senų renginių turinį tuo metu kai turite mažiau koncertų ar pasirodymų (svarbu nuosekliai skelbti).

Viskas vyksta per mobiliuosius

Yra dar vienas svarbus muzikos rinkodaros aspektas, kurį atlikėjai kartais pamiršta: mobilieji telefonai. Remiantis naujausiais tyrimais, dauguma žmonių muzikos klausosi savo telefonuose, ir ši tendencija kasmet didėja. Turint tai omenyje, reikėtų atkreipti dėmesį į optimizavimo mobiliesiems svarbą.

Tai automatiškai reiškia, kad mobiliesiems pritaikytos platformos, tokios kaip TikTok ir Instagram, yra tikrai palankios. TikTok influencerių rinkodara čia gali būti naudinga, nes tokie muzikantai kaip Lil Nas X pirmiausia išgarsėjo už platformos ribų. Kaip bendradarbiaujanti programa TikTok muzika ir atlikėjai pasiekia bendravimą su kitais žmonėmis arba skatina juos klausytis jūsų dainų ir akimirksniu paversti jas memais.

Instagram taip pat turi funkcijų, susietų su tokiomis programomis kaip Spotify, kad būtų galima reklamuotis keliuose kanaluose. Yra verta patikrinti, ar jūsų svetainė ar blogas tinkamai atrodo ir veikia mobiliuosiuose įrenginiuose. Natūralu, kad dauguma žmonių naudojasi Instagram ir TikTok per telefonus, todėl jie norės rasti kitus jūsų socialinius tinklus ir svetaines būtent mobiliuosiuose.

Muzikos reklama internete ir rinkodara: Tendencijos, kurias reikia sekti

Muzikos pramonės rinkos tyrimai rodo, kad geriausia diena išleisti muzikos gabalą yra penktadienis. Tai atrodo bendrinė taisyklė, tačiau priežastis publikuoti savo meną penktadienį yra. Savaitgaliais žmonės turi daugiau laiko peržiūrėti įrašą, kol jūsų pranešimas ir gabalas nepasimeta eteryse.

Kaip rodo tyrimas, srautinis perdavimas muzikos pasiklausymo platformose apima 83 % muzikos rinkos (neįskaitant fizinių renginių, vardinių prekių ir kitų papildomų pajamų). Šios rinkos dalies didžiausią dalį užima Spotify (ši statistika apima tiek prenumeratas tiek nemokamas paskyras).

Muzikos srautas

Kalbant apie vartotojų pasidalijimą, ten truputį kitokia istorija. YouTube turi didžiulę dalį, tačiau tai apima ir bazę vartotojų, kurių pomėgiai yra ne tik muzika.

Muzikos srautas

Tokios muzikos platformos kaip SoundCloud gali pritraukti net 76 milijonus nuolatinių vartotojų ir yra puikus būdas pasiekti auditoriją, tačiau tai nevisada baigiasi monetizacija. Daug vartotojų gali nemokamai atrasti naujų atlikėjų, reiškia vartotojams nevisada reikia mokėti. Kaip minėta anksčiau, TikTok kasmet auga ir turi daug tokios patirties.

Panašiai, kalbant apie socialinę žiniasklaidą, Facebook’ą vis dar rekomenduoja šios srities žmonės. Jų reklamos parinktys ir grupių kūrimas yra patys paprasčiausi ir vis dar turi didžiausią vartotojų bazę. Be to, jame labai lengva sukurti ir nustatyti renginius ir veiklą juose.

Muzikos pasiklausymo platformos

Pasirenkant geriausią muzikos srautinio perdavimo platformą, kad užsidirbtumėte pinigų, jos gali skirtis dėl daugelio veiksnių. Trumpai tariant: jei įmanoma, išbandykite kuo daugiau platformų vienu metu ir pasilikite tose, kurios atitinka lūkesčius. Tačiau gali būti naudinga žinoti jų stipriąsias ir silpnąsias puses bei ko tikėtis.

Yra keletas priežasčių, kodėl autorinių atlyginimų apskaičiavimas tampa sudėtingas:

  • Kainos retai būna visiems atlikėjams vienodos.
  • Prisitaikant strategijoms ir laikui bėgant skaičiai gali keistis.
  • Skirtingos platformos ima skirtingus mokėsčius.
  • Srauto vertės gali skirtis geografiškai.

Muzikos pasiklausymo platformų mokėjimo lygiai

Jei ieškote didžiausio atlyginimo platformos, nerasite vienareikšmio atsakymo. Iš pirmo žvilgsnio, Amazon Music moka didžiausia skaitinė vertė, tačiau šis skaičius yra apgaulingas. Dauguma žmonių naudojasi Amazon Prime, o ne Amazon Music Unlimited. Tai reiškia, kad faktinis tarifas yra daug mažesnis nei reklamuojamas, nes tai yra kita mokėjimo pakopa.

Be prenumeruojamų srautinio perdavimo platformų, Napster suteikia didžiausią honorarą, o antras po jo yra Tidal. Nepaisant to, Spotify tikslinė rinka yra pati didžiausia, turinti didžiulę vartotojų bazę, tačiau ji suteikia mažiausią honorarą. Ir atvirkščiai, turinčios mažiau vartotojų tiesioginio pirkimo platformos, tokios kaip Bandcamp, gali būti pelningesnės nei srautinis perdavimas.

Idealiu atveju turėtumėte publikuoti kuo daugiau muzikos visose platformose, kad optimizuotumėte savo pajamas ir apimtumėte didžiausią potencialių klausytojų dalį.

Muzikos srautinio perdavimo uždarbis

Muzikos rinkodara ir reklama internete gali būti rizikingos

Spotify rinkodaros strategijos paprastai taikomos ir kitoms srautinio perdavimo platformoms. Tačiau verta paminėti, kad tokios programos kaip Tidal yra palankesnės naujiems atlikėjams dėl to, kaip veikia algoritmas ir programos išdėstymas. Vis dėlto šios srautinio perdavimo programos visada kovoja su jau gerai žinomais muzikantais.

Srautinio perdavimo platformų paslaugų rinkodara gali būti sudėtinga, tai štai ką reikia atsiminti. Galbūt būtų geriausia iš anksto pasakyti, kad muzikos srautinio perdavimo paslaugų rinka, kokia ji yra dabar, muzikantams nebus tvari. Didėjant muzikos srautui, honorarai mažėja. Taigi mažesniems atlikėjams gali būti geriau susirasti mokamus koncertus ir kitus pasiūlymus, kurie prisidėtų prie menkų pajamų srautinio perdavimo platformoje.

Kiti pinigų uždirbimo būdai ir muzikos reklama internete: Strategijos

Internete yra ir kitų būdų užsidirbti. Galite susikurti Fiverr paskyrą ir laukti mokamų užklausų. Tokios platformos gali būti ypač tinkamas pajamų šaltinis muzikos prodiuseriams, kai kitiems muzikantams gali prireikti muzikos gabalų mikso ir garso apdirbimo. Tai gali būti geras būdas gauti papildomų pajamų ir reklamuoti save kaip muzikos prodiuserį.

Anksčiau menininkams buvo naudinga kurti YouTube kanalus, nors ten jau perpildyta rinka. Daugelis muzikantų rengia mokymo programas YouTube arba filmuoja įrangos peržiūrą (ir netgi sudaro sutartis su tą įrangą gaminančiomis įmonėmis). Nėra vientisos strategijos, kaip pradėti muzikos reklamos kanalą.

Muzikos pramonės valdymas ir reklama internete apima daug daugiau, nei gali apimti vienas straipsnis, bet tikimės, kad šiame straipsnyje pateikta informacija sudaro tinkamą pagrindą. Jei norite susipažinti su mūsų rinkodaros paslaugomis, konsultuojame ir reklamuojame internetu įvairiems klientams.