Atgalinės nuorodos yra svarbi bet kurios SEO strategijos dalis, tačiau šių nuorodų SEO optimizavimas gali būti sudėtingas. Jūsų nuorodų susiejimas keliuose šaltiniuose pastiprins jūsų svetainės pozicijas paieškos sistemose ir padidins jos autoritetą. Praktiškai Google geriau įvertins jūsų svetainę, jei solidūs tinklapiai nukreipia į jus.

Nors tai atrodo lengva, daug kas nesugeba tai padaryti. Be to, viena iš pagrindinių problemų, su kuria susiduria daugelis smulkių verslų svetainių, yra susitarti su solidžių svetainių savininkais ir administratoriais, kad iš jų tinklapių būtų pateikiamos nuorodos į jūsų turinį. Šiame straipsnyje bus nagrinėjamos kai kurios populiariausios atgalinių nuorodų kūrimo strategijos.

Pastaba: Norint užtikrinti šio straipsnio SEO veiksmingumą Lietuvos regione, turinyje yra panaudoti tam tikri raktiniai žodžiai, kurie gali būti parašyti su klaidomis. Tai yra daroma efektyvesnės paieškos tikslais – viskas Jūsų patogumui.

SEO optimizavimas prasideda nuo turinio

Prieš vykdant atgalinių nuorodų optimizavimą, pirmiausia reikia optimizuoti turinį, kuriuo verta pasidalinti. Akivaizdu, kad nuo jūsų teikiamo turinio kokybės priklausys, ar kas nors norės juo dalytis. Nors “turinio kokybė” yra labai bendrinis reiškinys, yra keletas turinio kokybės gairių.

Originalūs duomenys ir pirminiai tyrimai, kurių nėra niekur kitur, gali užtikrinti tinkamą dalijimąsi. Tai turi būti medžiaga dominančia tema ar neįprastas požiūris į klausimą. Naudoti duomenis iš kitų šaltinių gali būti puiku, tačiau tai nepadaro jūsų turinio konkurencingesnio.

Išskirtiniai interviu ir influencerių mintys gali būti dar viena naudinga priemonė siekiant aukštesnės svetainės pozicijos. Apsvarstykite galimybę apklausti tikslinės pramonės žmones arba pasiūlyti jiems galimybę sudalyvauti turinio kurimo metu. Taip pat galite rašyti svetainės lankytojų žinutes kitose svetainėse ir susieti su savo tinklapiu.

Rašymas nišinėmis temomis gali būti geras būdas padaryti savo duomenis labiau dalinamus. Arba galite pabandyti parašyti išsamų straipsnį tam tikra tema, nes kartais algoritmas teikia pirmenybę ilgesniems tekstams. Jei lankytojams patiks temos nagrinėjimas, jie gali dalintis jūsų nuorodomis kitose svetainėse.

Šios strategijos tikslas – pasiūlyti žmonėms informaciją, kurios jie negali gauti kažkur kitur.

Atgalinės nuorodos ir svetainių pasiekiamumas

Nuorodu SEO optimizavimas

Kalbant apie atgalinių nuorodų kūrimą, palyginti su vidinėmis nuorodomis, Google labiau jas (atgalines) vertina ir skatina. Nuolatiniai nukreipimai į išorinius šaltinius ir iš jų yra labai svarbūs siekiant išplėsti savo ryšių tinklą. Vienas iš būdų pagerinti šį veiksnį yra susisiekti su kitomis svetainėmis, kurios turi autoritetą jūsų paskelbto straipsnio ar įrašo tema.

Jei rašote straipsnį dominančia tema kitai svetainei, galite paprašyti jų naudoti jūsų darbą kaip nuorodą. Tai abipusiai naudinga, nes jie atnaujina savo senesnę informaciją, kad gautų naujesnius duomenis, o jūs gaunate atgalines nuorodas į savo svetainę. Šiuo atveju SEO optimizavimas vyks efektyviau jums ir kitai svetainei, todėl nebijokite susisiekti su kitomis svetainėmis.

Įrankiai atgalinių nuorodų optimizavimui

Vienas paprastas būdas sužinoti, kam kreiptis, yra naudoti SEO programinę įrangą. SEMrush pateikia svetainių, kuriose galite rasti didelės vertės atgalinių nuorodų, sąrašą. Ahrefs taip pat turi atgalinių nuorodų įvertinimo įrankį, o svetainės skiltis „Geriausia pagal nuorodas“ gali būti naudinga nustatant įtakingas svetaines, į kurias galite nukreipti.

Abi šios platformos taip pat leidžia atlikti atgalinių nuorodų auditą, kuris nustato neveikiančias nuorodas. Jei pastebėsite, kad jūsų svetainės SEO kažkodėl nestabiliai šoka, tai gali būti gera priežastis patikrinti, kas nutiko. Svetainės atgalinės nuorodos analizės ataskaitoje bus nustatyti visi jūsų įtrūkimai.

Galbūt jau turite įrankius, bet nežinote, kur ir ką ieškoti. Šiuo atveju sekanti dalis skirta jums.

Atgalinių nuorodų audito kontrolinis sąrašas

Pirma, yra daugybė veiksnių, kuriuos turite įvertinti, kad įsitikintumėte nuorodos gyvybingumu.

  • Kiek turite atgalinių nuorodų, nukreipiančių domenų ir nukreipiančių IP: naudinga palyginti savo skaitmeninę pėdsaką su konkurentais.
  • Autoritetas: padeda nustatyti, koks patrauklus jūsų domenas yra nuorodų kūrimo perspektyvoms.
  • Nuorodos atributai: tinka pastebėti spragų konkurentų profiliuose.
  • Nukreipti domenai: naudingi nustatant, ar turėtumėte susisiekti su daugiau domenų.

Antra, yra keletas svarbių metrikų, skirtų jūsų turimoms atgalinėms nuorodoms įvertinti:

  • Toksiškumo balas: įvertinkite savo svetainės ir kiekvienos atgalinės nuorodos toksiškumą.
  • Analizuotų atgalinių nuorodų skaičius.
  • Nukreipiančių domenų skaičius.

Jei jūsų toksiškumo balas yra aukštas, galite naudoti minėtą programinę įrangą kaip SEMrush ir Ahrefs, kad atsisakytumėte nuorodos. Taip pat turėtumėte išanalizuoti, kodėl vyksta atgalinių nuorodų skaičiaus nepastovumas, jei skaičius staigiai mažėja ar didėja.

Taip pat galite susieti nuorodų analizės įrankius su Google Analytics ir paieškos pultu. Tai leis gauti išsamesnių įžvalgų ir geriau kataloguoti svetainės informaciją.

Atgalinių nuorodų į partnerystės svetaines SEO optimizavimas

Kalbant apie partnerystės rinkodarą, nuorodų kūrimas gali būti labai svarbus. Partnerystės svetainės susiduria su tam tikrais unikaliais iššūkiais, nes aplinka yra ypač konkurencinė. Be to, daugelis svetainių tikisi mokamai susieti atgalines nuorodas. Nors mokėjimas už atgalines nuorodas yra veiksminga strategija, IG ne visada gali būti to verta.

Kalbant apie turinį, standartinė tokio tipo svetainių veikimo procedūra yra apžvalgų ir geriausių sąrašų paskelbimas. Tačiau, atvirai kalbant, tokio tipo turinys jau yra neaktualus ir jis neskatina dalijimosi ar atgalinių nuorodų. Google pradėjo mažinti šio tipo turinio pozicijas, kad jis nebūtų rodomas taip aukštai.

Partnerystės svetainėms gali būti naudinga rasti atitinkamų raktinių žodžių savo nišoje, o ne taikyti pagal populiariausius raktinius žodžius. Pirmiausia užpildykite nišą ir tada galėsite plėstis.

Be to, paskatinkite žmones rašyti svečių įrašus kaip bendro prekės ženklo kūrimo dalį arba pasiūlykite kartu kurti turinį. Su kitais galite susisiekti elektroniniu paštu arba socialiniuose tinkluose. Pasiūlykite jiems bendradarbiavimą ar įrašo idėją. Taip pat galite samdyti influencerius, kad pagerintumėte savo prekės ženklą ar tinklaraštį. Raskite juos Instagram ir paskatinkite juos nukreipti lankytojus į jūsų svetainę arba būti jūsų turinio dalimi.

Black & Gray prieš White Hat nuorodų kūrimo strategijos

Black Hat Backlinks

Čia pirmiausia aptariami White Hat nuorodų kūrimo metodai, tačiau svarbu žinoti apie Black Hat ir Gray Hat metodus. Tai ypač naudinga, jei norite sužinoti, kaip apsaugoti savo svetainę nuo neigiamo SEO.

White Hat nuorodų kūrimas yra pats tinkamiausias. Kodėl?

  • Originalus, įžvalgus turinio kūrimas ir kuravimas;
  • Anksčiau minėti santykių kūrimo būdai;
  • Naudingas dalyvavimas pramonės tinklaraščiuose ir forumuose;
  • Reklama socialiniuose tinkluose.

Black Hat metodai neigiamai vertinami. Jie apima:

  • Privačių tinklaraščių tinklų naudojimą siekiant padidinti savo turinio matomumą;
  • Didelės apimties, žemos kokybės katalogų ir socialinių žymių pateikimą;
  • Šešėlinių nuorodų naudojimą;
  • Spaminius komentarus;
  • Straipsnių ar autorių teisių saugomos medžiagos kopijavimą ir sukimą;
  • Pridengimą, t.y. klaidinančių antraščių ar aprašymų naudojimas siekiant paslėpti tikrojo turinio pobūdį;
  • Raktinių žodžių ir raktinių frazių užpildymą siekiant apeiti algoritmą.

Gray Hat metodai randasi kažkur tarp Black ir White. Jie iš esmės nėra blogi ir gali būti neutralūs, jei atskleidžiate turinio pobūdį ir nesistengiate jo slėpti. Verta paminėti, kad ateityje kuriant saitus šie metodai gali būti mažiau palankūs algoritmo, nes kai kurie iš jų Google nemėgsta.

  • Pirkinių susiejimas;
  • Vietinė reklama ir partnerystės;
  • Mokėjimas už citatas ir sąrašus;
  • Mokamos apžvalgos;
  • Partnerystės rinkodara.