Mažmeninė prekyba internetu pastaraisiais metais tapo populiaria pramonės šaka, kuri sudaro beveik ⅓ JAV rinkos. Dėl pandemijos, nepaisant neigiamų pokyčių visoje pramonėje, taip pat pastebimas perėjimas prie internetinės prekybos, kur reklama internete yra ypač ženkli. Nors pramonė vis dar smunka, o prabangių prekių ženklų paklausa mažėja, vis dar yra daug galimybių internetinei rinkodarai vystytis ir didinti pardavimus.

Pastaba: Norint užtikrinti šio straipsnio SEO veiksmingumą Lietuvos regione, turinyje yra panaudoti tam tikri raktiniai žodžiai, kurie gali būti parašyti su klaidomis. Tai yra daroma efektyvesnės paieškos tikslais – viskas Jūsų patogumui.

Šiame atvejo tyrime bus nagrinėjamas Promoguy darbas su Olandijos mados prekės ženklu ir reklama internete siekiant didesnių pardavimų skaičių. Šios įmonės pozicionavimas skirtas prabangiems tvariems drabužiams. Reklama internete, rinkodaros turinys, socialinių tinklų rinkodaros ir svetainės eksploatavimo konsultacijos – tai, ko reikėjo mažmeninei parduotuvei.

Su mūsų pagalba šiame atvejo tyrime iliiustruota rinkodaros kampanija buvo sėkminga ir paskatino didesnius pardavimus.

PASTABA: Siekiant užtikrinti konfidencialumą, kliento vardas ir atliktos rinkodaros medžiaga lieka neatskleidžiami.

Kliento apžvalga

Minėtas klientas buvo olandų mados prekės ženklas, norintis paskatinti savo pardavimus. Bendrovė turėjo internetinę parduotuvę ir platino savo originalius tvarius drabužius. Jų veikla grindžiama prabangių drabužių tiekimu, o ne pardavimu masinėje rinkoje. Tai reiškė, kad taikant į tikslinę auditoriją reklama internete turėjo atrodyti madingesnė ir estetiškesnė.

Įmonės tikslinė grupė yra gana siauri, nes mažmenininkas tiekė aukščiausio lygio mados prekes. Pagrindinis jų klientų segmentas – moterys, besidominčios madingais drabužiais. Prekės ženklas daugiausia vykdo veiklą Olandijoje.

Kurdami tvarias mados prekes, jie šiek tiek pakeitė unikalų pardavimo pasiūlymą. Viena iš priežasčių buvo ta, kad pirminis pasiūlymas nebeatitiko prekės ženklo norimo įvaizdžio. Šiuo metu jie perėjo prie labiau į gyvenimo būdo rinkodarą orientuoto požiūrio, pabrėždami individualumą, grynumą, vietinės gamybos personalizuotas prekes ir drabužių madingumą. Mūsų požiūris į rinkodarą ir atliekama reklama internete labiau akcentuotų šiuos elementus.

Klientas ne tik reklamavo svetainę, bet ir siekė pritraukti žmones į renginius ir mados pristatymus gyvai, siekiant pritraukti naujų klientų. Tuose renginiuose lankytojai galėtų susitikti ir atsigerti, nusipirkti prekių ir pilningai praleisti laiką.

Rinkodara socialinėje žiniasklaidoje, reklama internete ir konsultacijos dėl savo svetainės buvo tai, ko jiems reikėjo. Įmonės svetainė veikė kaip pagrindinė jų prekybos internete parduotuvė. Taigi pagrindinis tikslas buvo nukreipti srautą į šią internetinę parduotuvę ir skatinti pardavimus.

Reklama internete ir internetinė rinkodara: Paruošimo procesas

reklama internete ir socialiniuose tinkluose

Iš pradžių klientas norėjo sukurti socialinės žiniasklaidos rinkodaros kampaniją. Tiksliau, jie norėjo skelbimų, kuriuose būtų demonstruojamos jų suknelės, serijos. Nors mums reikėjo planuoti nemažai turinio ir atlikti tyrimus, klientas pateikė medžiagą iš savo fotosesijų. Tai pagreitino procesą ir padarė jį lengvesnį.

Per keletą susitikimų su klientu nustatėme pagrindinę jų turinio idėją. Įvairūs jų prekės ženklo kliento apžvalgoje minimi aspektai tapo strategijos pagrindu. Klientas taip pat norėjo sukurti skelbimo kopiją ir retkarčiais reklamuoti savo renginius. Panašiai, kaip ir pas daugelį mados prekių ženklų, jų pasiūlymai (drabužių linijos) buvo sezoniniai.

Dėl šio orų ir sezono veiksnio darbo pobūdis nuolat keitėsi. Rinkodarai atliti teko sekti kliento veiklą, naujus drabužius, renginius ir laukti fotosesijų, kad būtų galima sudaryti atitinkamą turinį. Bendradarbiavimas vyko abipusiu pasitikėjimu bendraujant susitikimų metu ar patvirtinant turinį.

Prabangus įmonės prekės ženklas taip pat turėjo tam tikrų ypatybių ir sukeldavo tam tikrų kliūčių rinkodarai. Pavyzdžiui, žodžio „nuolaida“ vartojimas buvo negalimas, nes susidarė įspūdis, kad prekės yra prastesnės kokybės. Mes pritaikėme kelis pranešimus, kad išvengtume tokių terminų naudojimo.

Kampanijų paleidimas

Pradžiai mes sukūrėme daugybę maketų, iš kurių klientas galėjo pasirinkti. Tekstinio turinio kalba buvo gyva, stilinga ir madinga, bet tuo pat metu elegantiška. Spalvų paletės buvo sukurtos pagal svetainės dizainą ir įvairias jų pateiktas medžiagas. Maketai buvo patobulinti remiantis klientų atsiliepimais patvirtinimo proceso metu.

Viena iš mūsų vykdomų kampanijų skyrėsi nuo kitų, nes klientas paprašė įtraukti Instagram influencerį, kuris padėtų padidinti pirkėjų įsitraukimą. Influenceris modeliavo kliento drabužius ir paskelbė prekės ženklą savo socialinių tinklų puslapiuose. Tai buvo pastebima, nes šis žingsnis padidino kampanijos matomumą Instagram’e.

Reklama internete vykdantys mados prekių ženklai dažnai susiduria su didele kliūtimi: vartotojai dažnai nori išbandyti brangias sukneles prieš jas pirkdami. Rinkodara šiuo atveju turėjo būti ištisinė, kad padengtų tą veisknį. Ir atvirkščiai, todėl buvo naudinga reklamuoti įmonės renginius, nes dėl jų tokių problemų nekiltų.

Internetinės rinkodaros segmentavimas

Vykdydami kampaniją, per 6 mėnesius išleidome 150 kliento skelbimų. Tai apėmė socialinės žiniasklaidos reklamjuostes, karuseles ir trumpus vaizdo įrašus.

Skelbimai buvo rodomi Facebook ir Instagram socialiniuose tinkluose, nes jie atitiko demografines ypatybes, kurioms labiausiai tiko klientas. Atitinkamai, visi skelbimai atitiko šių dviejų svetainių formatus. Pavyzdžiui, Facebook skelbimai buvo rodomi su vaizdų karuselėmis, sujungtomis į tarpusavyje susijusį rinkodaros naratyvą.

Visą tą laiką rinkome informaciją naudodamiesi pikselių programomis. Stebėjome vartotojus, kurie įdėjo prekių į krepšelį, įsigijo prekių, peržiūrėjo prekes, svetainę, kategorijas, arba pradėjo atsiskaitymą. Kiekvienas iš jų suteikė mums detalesnės demografinės įžvalgos apie tai, kas pritraukė ir kas ne.

Iš duomenų taip pat galėjome patikrinti, kas buvo pagrindiniai pirkėjai. Pagrindinė prekės ženklo auditorija buvo olandų moterys nuo 20 iki 50 metų, turinčios įvairių pomėgių ir teikiančios pirmenybę prabangiems prekių ženklams. Taip pat buvome orientuoti į žmones, kurie buvo sąmoningi aplinkai. Ši didesnė tikslinė grupė buvo padalinta į 3 pagrindinius posegmentus:

  • Veganai/-ės
  • Jogos, fitneso ir bėgimo megėjai/-os
  • Prabangių prekių ženklų pirkėjai/-os

Rezultatai

mados segmentavimas vykdant reklama internete
Segmentavimo ir taikymo rezultatai

Pasirodžius rezultatams, pastebėjome, kad didžiausią segmentą sudarė pirkėjai, kurie mėgavosi prabangiais drabužiais. Tai buvo geras ženklas, nes tai reiškė, kad prekės buvo populiarios tarp numatytos tikslinės auditorijos. Taip pat matėme atitinkamą jogos ir sveikatingumo bendruomenių susidomėjimą. Tai buvo prasminga atsižvelgiant į ekologiškus šių prekių gamybos būdus.

Tai taip pat parodė, kad būtų verta akcentuoti teigiamus tvarių drabužių bruožus atliekant būsimą rinkodarą.

Visa statistika per 6 mėnesius
Visa statistika per 6 mėnesius

6 mėnesių statistika parodė, kad sezoniniai pasiūlymai vyko visai sėkmingai. Unikalių nuorodų apsilankymų padidėjimas parodė, kad tikslinė auditorija susidomėjo prekėmis apsipirkimo sezono piko metu. Viena iš efektyviausių taktikų buvo nuolaidų ir specialių pasiūlymų taikymas konkurencingesnėms kainoms. Apskritai šios strategijos užtikrino tinkamą pardavimų lygį klientui ir dar labiau sustiprino jo prekės ženklą.

Kaip rodo atvejo tyrimas, prekės ženklo vertė padidėjo ir jie sugebėjo pritraukti didesnę auditoriją. Parodymų skaičius daugelyje ketvirčių buvo didesnis nei tikėtasi, o kliento puslapių socialinėje žiniasklaidoje, svetainės ir vartotojų sąveika ypatingai pažengė.