Savaime suprantama, kad Google pakeitė skaitmeninės informacijos pasaulį. Daug ko pasikeitė taip pat dėka PageRank puslapių rikiavimo algoritmo, kuris leidžia jų paieškos sistemai įvertinti puslapių reikšmingumą ir pateikti geresnius rezultatus. Verta sužinoti daugiau apie PageRank, nes yra svarbių aspektų, kuriuos bet kuris internetinės rinkodaros specialistas gali naudoti siekdamas geresnio SEO, ypač kai reikia pakartotinai komponuoti nuorodas. Šiame straipsnyje siekiama paaiškinti, kaip galite padidinti savo nuorodų vertę ir gauti aukštesnę poziciją paieškos sistemos rezultatų puslapyje (SERP).
PageRank pagrindai
Paprastai tariant, PageRank yra algoritmas, suskirsto nuorodas taip, kad jie būtų skaičiuojami kaip balsai. Tai yra, kuo daugiau (ir kuo labiau kokybiškų) nuorodų (balsų) nurodo į puslapį, tuo labiau juo galima pasitikėti, ir tada jis užima aukštesnę poziciją paieškos rezultatų puslapyje ir įgyja daugiau galios. Tai padeda palaikyti informacijos srautą į labiau tinkamas svetaines, kurios yra laikomos vertomis internete. Savo ruožtu šie puslapiai gali suteikti daug reikšmės ir patikimumo kitiems puslapiams, į kuriuos jie nukreipia.
Verta pastebėti, kad realiame gyvenime ne visada viskas veikia būtent taip, kaip aukščiau pateiktame aprašyme. Šios gairės ir rekomendacijos nėra vienareikšmiškos ar griežtos taisyklės. Visur yra išimčių. Naujos šviežios nuorodos dažnai gali “nusverti” ir būti įtakingesnės nei galingos nuorodos, o šlamšto nuorodos gali prislopinti naujų nuorodų poveikį, ir t.t.
Štai mūsų patarimas:
Nuorodų vertės didinimas
Vienas pagrindinių PageRank principų: jei daug puslapių susiejami su vienu puslapiu, jie stiprėja. Tai taikoma dar labiau, jei puslapiai patys yra populiarūs. Be to, išorinės nuorodos yra galingesnės nei vidinės, o aktualūs ir įdomūs puslapiai paskiria galingesnius balsus. Tai tik keletas esminių aspektų, į kuriuos atsižvelgia PageRank.
Kaip jau buvo minėta anksčiau, patikimos svetainės ir autoritetingesni puslapiai “pasidalina” galingesniais balsais. Tačiau yra ir potekstė. Geriau kreiptis į originalų pirminį šaltinį, o ne pasikliauti antraeilėmis svetainėmis. Tai suteikia tikslesnius rezultatus. Iš esmės svetainė, esanti arčiau pirminės informacijos, turi didesnę vertę nei tos, kurios yra keletą nuorodų antryn. Įsitikinkite, kad jūsų šaltiniai yra pirminiai, o ne tie, kurie “išteka” iš minėtų šaltinių. Kitas aspektas yra nuorodų įvairovė, nes kuo daugiau skirtingų šaltinių turite, tuo geresnis jūsų rezultatas.
Taip pat būtina susieti puslapį su naujais puslapiais vidinėmis ir išorinėmis nuorodomis. PageRank atsižvelgia į informacijos senumą, o tai leidžia jai išlikti palyginti aktualia. Tai gali skirtis priklausomai nuo temų, tačiau tai yra bendra taisyklė, kurios verta laikytis. Ieškokite naujų ar nuolat atnaujinamų puslapių. Atminkite, kad originali paskelbimo data nėra tai, ko ieško PageRank. Jis ieško, kaip dažnai viskas atnaujinama, kaip dažnai pridedamos naujos nuorodos, ar kaip dažnai puslapis peržiūrimas paskiausiojoje istorijoje.
Nuorodos išdėstymas
Vieta, kur įterpiate nuorodą, gali būti labai svarbi norint sureguliuoti tai, kaip Google pristato tą nuorodą. Pirmiausia pakalbėkime apie pačią nuorodos vietą. Nuorodos, esančios unikaliame turinyje arba pačiame tekste, bus reikšmingesnės nei nuorodos poraštėje ar antraštėje. Google mano, kad pirmasis variantas yra tinkamesnis nei antrasis. Taip pat puslapiai, kurių nuorodos yra pagrindiniame turinyje, taip pat turi šiek tiek daugiau galios, kalbant apie Google.
Kitas svarbus veiksnys yra tai, kaip gerai nuorodos pavadinimas (anchor text) atitinka tai, su kuo jūs ją susiejate. Štai yra teisingai atliktas pavyzdys:
Aukšto reitingo puslapiuose paprastai yra sveikas, natūralus į juos nukreiptų pavadinimų ar prieraišų derinys. Tai daro juos tinkamesnius PageRank atžvilgiu.
Kita su nuorodos išdėstymu susijusi funkcija yra tai, kai dvi nuorodos nukreipia į tą patį URL. Tokiu atveju Google teiks pirmenybė pirmajai pasirodžiusiai nuorodai. Iš esmės, kol PageRank veikia per abi nuorodas, jis naudos tik pirmąjį nuorodos pavadinimą reitingavimo tikslais.
Kas, PageRank požiūriu, nuvertina nuorodas
Be to, kad ieškotume, kaip PageRank apskaičiuoja teigiamą vertę, taip pat turėtume žinoti apie dalykus, kurių reikėtų vengti. Puslapiai, nukreipiantys į spam’ą, gali sumažinti kitų nuorodų, kurias jie turi savo tekste, vertę. Tai gali jums pakenkti. Laimei, galite naudoti Google Disavow įrankį, reguliuojantį nuorodų sąrašą, kad tokiomis aplinkybėmis išvengtumėte pavojų.
Blogas reitingas galioja tik per daug senų nuorodų atvejais. Jei nepalaikysite nuorodų aktualumo ir augimo tempo, tai sumažins jūsų puslapio vertę. Dar šiek tiek diskutuojama, kiek žemos kokybės nuorodos nuvertina puslapį. Vis dėlto, bet kuriuo atveju geriausia jų vengti.
Taip pat skaitykite: Raktinių Žodžių Kanibalizacija: Kas Tai ir Kada Tai Yra Problema?