Renginio reklama internete yra pusė darbo, o reklama internete siekiant pritraukti tikslinę auditoriją ir sudominti ją, kad pasiliktų – tai yra sudėtingesnė užduotis. Renginių rinkodara tapo svarbesnė nei bet kada anksčiau atsirandant vis naujiems skaitmeniniams modeliams ir reklamos būdams. Akivaizdu, kad dabar viešinami ne tik fiziniai renginiai, bet ir online renginiai, virtualūs forumai ir tiesioginės transliacijos. Šiame straipsnyje bus apibendrinti keli pagrindiniai dalykai, į kuriuos reikia atsižvelgti reklamuojant įvairių tipų skaitmeninius renginius, ir bus pateikta pagrindinė, bet paprasta renginių planavimo darbo eiga, susijusi su reklamine veikla.
Pastaba: Norint užtikrinti šio straipsnio SEO veiksmingumą Lietuvos regione, turinyje yra panaudoti tam tikri raktiniai žodžiai, kurie gali būti parašyti su klaidomis. Tai yra daroma efektyvesnės paieškos tikslais – viskas Jūsų patogumui.
Skaitmeninių renginių tipai
Yra daugybė skaitmeninių renginių tipų. Daugelis online renginių yra transliuojami arba vedami per tiesioginius kanalus, o kai kuriuose renginiuose, tokiuose kaip virtualios konferencijos ar VR renginiai, net nedalyvauja žmogus. Be to, skaitmeniniai renginiai gali apimti net tiesioginius tekstinius forumus, 3D animacinius ar VR renginius ir renginius žaidime (pavyzdžiui, Fortnite vykstančius koncertus).
Štai 3 plačios skaitmeninių renginių kategorijos:
- Tiesioginė tranlsiacija: ši kategorija apima bet kokį renginį, kuris vyksta tik per žiniatinklio kameras ir (arba) internetiniuose srautuose. Šiame renginyje nėra gyvos auditorijos, tačiau gali būti skaitmeninis dvipusis bendravimas, toks kaip reakcijos ar momentiniai pranešimai.
- Hibridinė: šios kategorijos renginys vyksta fiziškai ir tuo metu yra tiesiogiai transliuojamas. Tokie renginiai tapo dažnesni pandemijai tęsiantis, naudojant tiesioginės transliacijos pranašumus ir galimybę pasiekti daugiau žmonių.
- Virtuali: be VR konferencijų, tai taip pat apima renginius naudojant skaitmenines “patalpas” ir renginius kompiuterinėse programose. Tai būtų bet koks renginys, kai žmogus patenka į skaitmeninę erdvę. Jie dažnai vyksta online ar žiniatinklio programos pagrindu, bet taip pat gali vykti naudojant VR. Įmonės rengdavo suvažiavimus ir konferencijas online formatu svetainėse, o tokie žaidimai kaip Fortnite rengdavo ištisus koncertus internetiniuose žaidimų serveriuose. Kitas pavyzdys – Hubspot organizuojamas GROW Europe renginys internete, kuris vyko tik virtualiame, Sim City primenančiame skaitmeniniame mieste, kuriame kiekvienas pastatas reprezentavo skirtingą įmonės stendą.
Renginių kategorijos
Renginiai gali būti suskirstyti į įvairias kategorijas, priklausomai nuo tikslo. Renginių gali būti beveik begalė, tačiau yra pagrindinių, kurios apima daugumą skaitmeninių renginių tipų. Nors kai kurios iš šių kategorijų sutampa, jos turi ryškių skirtumų, kuriuos verta paminėti.
- Virtualios konferencijos: šis terminas gali apimti daugybę susibūrimų realiu laiku tipų (naudojant tekstinius pranešimus, vaizdo pristatymus ir tiesiogines transliacijas). Paprastai tai vyksta renginių scenose, tačiau tokios kompanijos kaip Facebook taip pat integruoja virtualius elementus, tokius kaip VR.
- Tiesioginės transliacijos: šios transliacijos skiriasi nuo internetinių seminarų ir virtualių konferencijų tuo, kad jos turi būti transliuojamos (pabrėžiama, kad tai yra plati renginių kategoriją). Tai reiškia, kad jos pasiekiamos be jokios programinės įrangos, tokios kaip Zoom ar Google Teams. Tai daro jas daug lengviau prieinamas plačiajai visuomenei, norint žiūrėti transliaciją per YouTube.
- Internetiniai seminarai: dažniausiai jie yra detalesni nei virtualios konferencijos ir vykdomi edukaciniais tikslais. Įprastai naudojami pristatymai ir skaidrių demonstracijos, o tai reikalauja tam tikros programinės įrangos, pavyzdžiui, Google Teams ar Zoom. Nors yra daug panašumų su virtualiomis konferencijomis, pagrindinis skirtumas yra tas, kad juose dažnai dalyvauja mažiau auditorijos narių. Šio pobūdžio renginiai gali pasiūlyti glaudesnę sąveiką, panašiai kaip paskaitos nuotoliniu būdu metu.
- Virtuali paroda/renginys: paprastai tai yra renginiai, tokie kaip parodos ar koncertai, dalyvaujant didesniam žmonių skaičiui. Kai kurios parodos ar renginiai yra tik tiesiogiai transliuojami, tačiau kiti gali būti visiškai virtualūs, net nereikalaujantys fizinės erdvės. Programuotojams būtų neįprastai įdomu naudoti technologijas kuriant virtualią erdvę įmonėms vietoje fizinių konferencijų zonų.
Reklama internete ar SEO renginiams?

Tai nėra vien tik SEO ar reklama internete, nes vistiek prireiks abiejų. Tačiau tam tikrais atvejais renginių SEO yra efektyvesnis, o kitais atvejais reklama internete gali pasiekti didesnę tikslinę auditoriją, ir reikia žinoti, kada sekti tam tikrą taktiką. Šį klausimą išsamiai nagrinėjome ankstesniame straipsnyje apie renginių reklamavimo tendencijas.
Renginiai dažnai vyksta vieną kartą, todėl tokiais atvejais reklama internete turėtų sulaukti daugiau jūsų dėmesio. SEO užtrunka ilgiau, kol gaunami reikšmingi rezultatai, todėl tam tikrais atvejais jis neatitinka tikslų. Vis dėlto SEO praktikos nereikėtų atsisakyti vien todėl, kad ji skirta ilgesnių laikotarpių užduotims.
SEO optimizavimas yra naudingas vykdant renginių planavimo paslaugas ir norint leisti būsimiems lankytojams sužinoti apie vietas, o skelbimai kaip reklama internete yra greitesnis būdas padėti vienkartinių renginių lankytojams rasti informaciją. Žinoma, naudojimo pasirinkimas priklauso nuo tikslų ir kartu su daugeliu kitų rinkodaros metodų. Jei turite finansinę galimybę, galite pasamdyti trečiąją šalį – agentūrą (tokią kaip mūsų), kuri tvarkytų sudėtingas užduotis tvarkant atitikimo turinį, SEO ir skelbimus kaip reklama internete.
Jei planuojate tai padaryti patys, pateikiame keletą skaitmeninės rinkodaros ir renginių planavimo patarimų bei metodų, taip pat kur jie gali būti naudingi:
Reklama internete ir skelbimai vykdant renginių rinkodarą
Reklama internete ir skelbimų paleidimas yra puiki priemonė siekiant pritraukti lankytojus į bet kurį vienkartinį renginį. Kuo konkretesnis produktas ar paslauga, tuo tokie skelbimai tampa tikslesni.
Reklama internete gali rasti auditoriją efektyviau nei dauguma kitų reklamos formų. Pavyzdžiui, norėdami viešinti informaciją apie tam tikrą atlikėją ar grupę, koncerto organizatoriai gali tiesiogiai panaudoti jų statusą taip, kaip negali SEO ir pasyvesnės priemonės. Skelbimai padeda greičiau ir efektyviau surasti žmones ir suderinti jų vartotojų profilius su savybėmis, o SEO dalis yra būtinas paieškos procesas, t.y. auditorija ką nors turėtų paieškoti.
Reklama internete ir skelbimai ne tik pritraukia klientus, bet ir yra puikus būdas paskatinti domėtis renginiu ar renginio vieta. Pasikartojančios reklamos, net jei jos nevirsta pardavimais, kuria prekės ženklo įvaizdį. Panašiai skelbimai socialinėje žiniasklaidoje gali būti puikus būdas pakviesti žmones sekti renginio organizatoriaus Facebook grupę, kad jie galėtų sužinoti apie planuojamus įvykius.
Remiantis tyrimais, vaizdo įrašų skelbimai yra labiausiai priimtini. Tačiau tai gali priklausyti nuo to, kur planuojate reklamuotis. Google pirmame puslapyje labiau tiktų tekstai ir vaizdai, tačiau socialinėje žiniasklaidoje vaizdo įrašas yra nenugalėtas. Multimedijos formatas turi daug privalumų. Pavyzdžiui, atskleisdami koncerto mažą dalį kaip tizerį, jūs demonstruojate žiūrovams, kokia muzika bus rodoma.
Renginių vietų reklama internete
SEO yra kur kas naudingesnis pasikartojantiems renginiams (ypač tiems, kurie vyksta kas mėnesį ar kas savaitę). Tai pasakytina ir apie vietas, kuriose vyksta renginiai. Kol jos atitinka tam tikrus raktinius žodžius, kurių žmonės gali ieškoti, jos ir toliau gali pritraukti organinio srauto.
SEO ir internetiniai skelbimai dažniausiai pritraukia klientus skirtingais pirkimo būdais. Klientai, turintys didesnį ketinimą pirkti, patrauks į internetinius skelbimus su tiesiogine žinute. Tačiau SEO gali labiau tikti mažiau apibrėžtiems tikslams, pavyzdžiui, kai žmonės ieško renginio savo vietovėje, bet dar nežino, ko tiksliai nori. Kažkas gali tiesiog norėti ieškoti šokių klubo ir eiti į pirmąjį, kurį rodo Google žemėlapiai.
Klientų duomenų bazė ir elektroninio pašto rinkodara yra naudinga vietoms ir pasikartojantiems renginiams, vykdant retargetingo/pakartotinio taikymo ir remarketingo/pakartotinės rinkodaros kampanijas. Naujienlaiškis arba klientų nuolaidų akcijos yra veiksmingas būdas sudominti vyresnio amžiaus klientus.
Renginių reklamos ir skelbimų adaptacija mobiliesiems įrenginiams

Kuriant bet kokią renginio kampaniją reikia atsižvelgti į mobiliųjų įrenginių galimybes. Ne tik vis daugiau žmonių pasiekia jūsų puslapius ir svetaines naudodami mobiliuosius įrenginius, bet ir skelbia Twitter, Instagram ir kituose socialiniuose tinkluose. Tai gali būti panaudota kuriant savo vartotojų sukurtą sleptą rinkodarą.
Naudokite tinkamas žymas, užduokite klausimus, nustatykite instaliacijas, kurios priverstų juos fotografuoti, arba sukurkite konkursą, kuris skatintų dalytis jūsų įvykiu. Kartais žmonės padarys rinkodarą už jus, jei pasiūlysite jiems vertingą bonusą ar apdovanojimą. Kiekvieno vartotojo rankose yra galingas rinkodaros įrenginys, kuris laukia jūsų komandos.
Mobilieji įrenginiai taip pat leidžia programelių kooperacijos galimybę norint skelbti daugiau informacijos. Pavyzdžiui, jei kuriate Spotify grojaraštį koncertui, vartotojai gali jį populiarinti naudodami Instagram. Panašiai TikTok gali suteikti įdomių bendro kūrimo galimybių, jei sugalvosite puikias idejas, kurias vartotojai gali įgyvendinti. Duetai, pavyzdžiui. Būkite kūrybingi!
Būtinai keiskite kiekvieno paveikslo mastelį, kad atitiktų tam tikros platformos dydį. Instagram ir TikTok teikia pirmenybę vertikalioms nuotraukoms, o svetainės ir Facebook mėgsta horizontalius paveikslus.
Renginių rinkodaros metodai, skirti išlaikyti lankytojų dėmesį
Skaitmeninis amžius talpina begalybę informacijos, todėl yra sunku išlaikyti vartotojų dėmesį. Šimtai veiksnių nuolat blaško žiūrovų dėmesį, todėl net susidomėję vartotojai gali pamiršti, ko ieškojo, arba prarasti motyvaciją. Nenuostabu, kad daug žmonių pareiškia susidomėjimą renginiu, bet vėliau nedalyvauja: susidomėjimą išlaiko tik stipriausi. Štai kodėl rinkodara nėra vienkartinė akcija, tai apima nuolatines pastangas.
Gali būti sunku skatinti žmones įsitraukti į renginį. Vienas iš būdų tai ištaisyti – pradėti renginio atgalinį skaičiavimą, kad suintriguotų žmones. Tai galima padaryti naudojant elektroninio pašto rinkodarą arba trumpalaikį turinį, tokį kaip Instagram ar TikTok istorijas. Visų pirma būtų naudinga siekti atgalinių skaičiavimų, kuriuose prašoma veiksmų, pavyzdžiui, apklausos.
Švenčių ar ypatingų renginių reklama internete yra ypač stipri. Kalėdų, Helovino ar Valentino dienos renginiai praktiškai patys reklamuoja save. Iš kitos pusės, atostogų reklama reiškia kur kas didesnę konkurenciją. Pradėkite anksti ir stenkitės, kad žmonės susitelktų naudojant priminimus ir elektroninius laiškus.
Tiesioginių renginių kūrimas ir transliacija
Tiesioginių renginių vaizdo įrašymas tapo būtinas, tačiau įrašymo mastas gali skirtis. Pagrindinė reklama gali būti atliekama per tokius paprastus kanalus kaip Instagram ar TikTok. Tai ypač tinka reklamuojant muzikinius renginius, nes abi šios platformos yra skirtos trumpalaikiam turiniui, kuris puikiai dera su vaizdais ir garsais.
Norint tiesiogiai transliuoti visą renginį ar parodą, reikalingas daug sudėtingesnis įrankių rinkinys. Būtų naudinga samdyti renginių planavimo paslaugų teikėją, bet jei tai nėra įmanoma, štai kokia pagrindinė ideja:
- Pasirinkite renginio pobūdį: hibridinis, ar tik tiesioginė transliacija?
- Pasirinkite terpę ir platformą: rinkitės atsižvelgiant į renginio tikslus. Renginių transliavimo platformos gali būti atvirai prieinamos (Youtube arba socialinė žiniasklaida) arba uždaros (Zoom, Teams ir kitos). Viskas priklauso nuo renginio pobūdžio bei auditorijos.
- Įsigykite reikiamą įrangą: gali būti verta rasti galingesnę renginio transliavimo ir apdorojimo aparatūrą, jei to reikalauja renginio mastas.
- Stebėkite savo žinių juostą: stebėkite ne tik vaizdo įrašų tiekimą, bet ir socialinę žiniasklaidą. Jūsų gaunamas vaizdo ir garso įrašas gali skirtis nuo auditorijos matomo įrašo. Tegul kas nors “iš išorės” patikrina kokybę.
Čia pateikiami tik keli būdai, kaip skaitmeninė rinkodara ir renginių valdymas gali skatinti vienas kitą. Tikimės, kad šis kontrolinis sąrašas padės jums paversti kitą renginį nepaprastai sėkmingu.
Join the discussion One Comment