Mažosioms įmonėms pasitaiko sunkumų, ypač kai liečiama rinkodaros ir reklamos. Joms tuo labiau reikia įdėti pastangų: turėdamas mažą biudžetą ir mažesnį kolektyvą, smulkusis verslas turi atlikti didžiulį darbą reklamuojantis. Tai dažnai reiškia, kad užsiimdami savo veikla, jie gali skirti nepakankamai dėmesio tam tikriems dalykams, pavyzdžiui, tinkamai internetinei rinkodarai. Mūsų šiuolaikiniame pasaulyje, kur internetas tapo neatsiejama dalimi, reikia kruopščiai planuoti internetinės rinkodaros atliekamus žingsnius ir skirti jiems laiko, nes pasirodymas paieškose yra geriausias būdas pasiekti klientus. Laimei, yra keletas pigių ir lengvų, bet labai svarbių, sprendimų daugumai smulkiojo verslo SEO problemų.

Patikimesnė SEO praktika gali būti naudinga norint gauti geresnį pripažinimą ir buvimą internete, tačiau ji turi ir kitų privalumų.

  • Be dažnesnio pasirodymo, ji akivaizdžiai pagerina verslo rinkodaros IG;
  • Vadovaujantis SEO rekomendacijomis, vartotojo patirtis tampa kokybiškesne ir racionalesne;
  • Tai leis jūsų potencialiems klientams lengviau pasiekti jus nei jūsų konkurentus.

Visų šių privalumų naudojimas daugeliu atvejų gali būti brangus, tačiau pagrinde mažos įmonės gali atlikti daug panašių veiksmų. Šiame straipsnyje yra tik keli, kuriuos galite vykdyti norėdami paskatinti savo svetainės augimą. Čia mes teikiame keletą labai praktiškų ir pigių patarimų.

Bet visų pirma…

Smulkiojo verslo SEO būtinos sąlygos

Akivaizdu, kad privalote turėti svetainę, bet taip pat jūsų įmonė turi būti įtraukta į Google. Be to jūs tikrai nesate pasirengę žengti toliau ilgu rinkodaros keliu. Nustebsite, kiek įmonių nesuvokia absoliučios būtinybės užbaigti savo verslo listing’ą. Apie tai, kaip tai padaryti, kalbėjome anksčiau kituose straipsniuose, todėl perskaitykite tuos, jei nesate tikri, kaip tai padaryti ar kodėl tai yra svarbu.

Vienas pagrindinių tikslų, kurį atlieka listing’as, yra leisti mažoms įmonėms atsirasti svarbiausiose vietose: vietinėse rinkose. Google įmonių listing’ai vartotojų ir pirkėjų srautą dažnai nukreipia atsižvelgiant į vietą ir artumą kaip į prioritetinę funkciją. Kaip jau buvo pasakyta anksčiau kituose straipsniuose, vietinė prekių ir paslaugų paieška dažniausiai baigiasi pirkimais ir klientų apsilankymais. Geriau nepraleisti tokių pagrindinio lygio veiksmų.

Kitas dalykas, į kurį reikia atkreipti dėmesį nustatant SEO, yra suvokimas, ką jūs norite patobulinti. Savo produkto pažinimas ir supratimas, kas ir kaip jo ieško, yra pirmaujantis veiksnys. Ar jūsų pirkėjai yra vietiniai? Ką jie įveda į paieškos laukelį norėdami rasti jūsų verslą? Svarbiausia, kokį įrenginį jie naudoja ieškodami tos pačios kategorijos produktų? Jei vertinsite savo poziciją paieškos sistemose, bet nepadarysite savo svetainės mobiliosios versijos, susidursite su rimta kliūtimi. Daugiau nei pusė Google paieškų atliekama iš mobiliųjų telefonų (Google, 2015 m.), Todėl tai yra labai svarbu. Vienas dalykas, kuris jus galbūt sudomins, yra Google pritaikytas mobiliesiems testavimo įrankis, kuris gali iliustruoti ir analizuoti, kaip jūsų svetainė veikia mobiliosios versijos atžvilgiu.

Šis informatyvus vaizdo įrašas išmokys viską, ką reikia žinoti apie testavimo įrankio naudojimą (WebXly):

[video_player id=”0744b4c422fe76ccd44bc0d47e20cc39″ url=”https://www.youtube.com/watch?v‹´›xMLEq0FA_NM” width=”800px” video_ratio=”16_9″ placement=”left” image=”” custom_class=”” __fw_editor_shortcodes_id=”94811e2f7528300cae4cdf2a5f247914″ _fw_coder=”aggressive”][/video_player]

Smulkusis verslas ir vietinis SEO

smulkiojo verslo SEO patarimai

Rikiavimas savo šalyje ar mieste, kaip minėta anksčiau, yra svarbus faktorius. Yra trys dalykai, kuriuos reikia nuolat prisiminti, jei norite pagerinti savo pozicijas. Artumas, žinomumas ir aktualumas – pagrindiniai veiksniai, dėl kurių jūsų verslas konkretaus paieškos termino įvedimo metu atsiranda vietinių SERP viršuje. Štai kaip algoritmas nustato šiuos veiksnius:

  • Artumas: paieškos sistemos turi skirtingas priemones tiksliai sužinoti  ieškančio asmens lokaciją. Tai dažnai reiškia kryžminį pašto kodą ir (arba) geo-koordinates.
  • Žinomumas: kai paieškos sistema bando nustatyti, kiek gerai žinomas jūsų verslas. Jie tai daro žiūrėdami į įvairius šaltinius, todėl sukurkite nuorodų, apžvalgų, paminėjimų ir citatų portfolio. Paprašykite klientus juos užpildyti atsijungus ar sumokėjus, jei įmanoma.
  • Aktualumas: dar vienas svarbus veiksnys. Paieškos sistema patikrins, ar vietinė įmonė atitinka tai, ko ieško vartotojas.

Google My Business gali padėti jums artumo atžvilgiu, o aktualumo ir tam tikru laipsniu žinomumo atžvilgiu – naudojantis schemomis. Kas tai yra ir kaip tai veikia, aptarėme ankstesniuose straipsniuose, todėl kviečiame perskaityti juos. Schemos tikrai gali padidinti jūsų aktualumą Google sistemoje. Jos taip pat leidžia jūsų puslapiams ir juose esančiai informacijai išsiskirti vartotojo ekranuose, kad juos lengviau galima būtų pasiekti.

Tokie įrankiai kaip Yoast Local SEO išskirs ir pažymės jūsų puslapiuose daug smulkių detalių, kurias galima pataisyti norint pagerinti turimą poziciją. Vietinių įmonių listing’ų SEO yra labai svarbus mūšio laukas, todėl yra tikrai verta šiek tiek išleisti pinigų papildomam įskiepiui.

Svetainės struktūra ir formatavimas

Akivaizdu, kad jūsų svetainė turi būti patogi vartotojui ir lengvai valdoma, tačiau yra keletas labai specifinių dalykų, apie kuriuos daugelis įmonių pamiršta siekiant savo SEO tikslų. Kai kurie raktiniai kriterijai, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį, yra tai, kad pagrindiniuose puslapiuose yra nuorodos į kitus svarbius puslapius (į Apie mus puslapį, turinio puslapį, paslaugų aprašymo puslapį, ir pan.), arba tai, kaip paslaugų puslapyje turėtų būti pateiktas atskirų paslaugų sąrašas ar nuorodos į puslapius, apibūdinančius atskiras paslaugas. Google į tai atsižvelgia.

Kita svarbi klaida yra nesusijusios nuorodos arba nuorodos, kurias Google laiko brukalu. Tai gali būti tam tikras inkaro tekstas, kuris yra pernelyg dažnas keliuose puslapiuose. Paieškos sistemai nepatiks šlamšto pobūdžio nuorodos, ir ji paliks jūsų svetainę atsilikusią nuo SEO. Dėl tos pačios priežasties taip pat atkreipkite dėmesį į sugadintas nuorodas ir puslapius.

Kalbant apie turinį, geriausia turėti nemažai informacinės medžiagos kaip turinio rinkodarą. Tai gali padėti pritraukti potencialių klientų ir susieti jūsų puslapius su kitais arba sukelti daugiau paminėjimų internete. Ne visada užtenka vien tokio turinio, kaip paveikslėliai ar straipsniai. Įsitikinkite, kad bet kuriame puslapyje yra metaduomenys ir metaaprašymai.

Kaip minėta anksčiau, nepamirškite apie mobiliąsias versijas. Norint sukurti kokybiškesnę vartotojo patirtį, reikia nepamiršti daugelio veiksnių, tačiau štai yra svarbiausi:

  • Ar jūsų svetainės plotis automatiškai prisitaiko prie lankytojo įrenginio ekrano dydžio (viewport)?
  • Ar mobiliosios versijos lankytojams teksto dydis automatiškai keičiasi, kad jiems nereikėtų spausti ir slinkti, kad jį perskaitytų?
  • Ar jūsų raginimai veikti ir kiti mygtukai yra pakankamai dideli ir pastebimi, kad žmonės spustelėtų pirštais ir nykščiais?

Raktiniai žodžiai ar užklausos

seo užklausos

Senas SEO atlikimo stilius vis dar yra aktualus, bet kur kas mažiau veiksmingas dėl priklausomybės nuo raktinių žodžių, kurių yra dažnai ieškoma. Nors raktiniai žodžiai vis dar yra pagrindinis veiksnys, užklausos sugeba geriau nukreipti vartotojus ir padidinti aktualumą. Tiksliau tariant, ilgesnė užklausa reiškia tikslesnį ir labiau ketinantį pirkti vartotoją. Kadangi jos dažnai yra konkretesnio pobūdžio nei paprasti raktiniai žodžiai, tai reiškia, kad jos labiau tiks žmonėms, turintiems konkretų pirkimo tikslą.

Yra tikrai verta suprasti skirtumą tarp šių dviejų būdų, ir to, kaip Google apdoroja kiekvieną jų:

  • Raktiniai žodžiai yra tik tikslinės frazės. Tai gali būti paprasti žodžiai, kuriuos siekiate pakilti į aukštesnę vietą Google sistemoje. Pavyzdys: firminiai sportbačiai
  • Užklausos skiriasi tuo, kad jose pastebimas konkretaus pirkimo ketinimas. Naudojant ankstesnį raktinio žodžio pavyzdį, susijusi užklausa būtų „geriausi firminiai sportbačiai iki 200 dolerių”

Čia skirtumas yra subtilus, tačiau tai ir yra pagrindas. Vienas jų yra konkretesnis ir reiškia veiksmą. Mažos įmonės, kurios gali tai panaudoti, gali veiksmingiau panaudoti SEO privalumus ir valdyti savo pozicijomis ir žinomumu, o ne tik pasirodyti po vieno žodžio. Google šiais laikais labiau investuoja į ketinimus, nei į bendruosius raktinius žodžius, todėl šiek tiek keičiasi algoritmas. Yra besitęsiantis srautas, nukreipiantis į blogus ir straipsnius, o ne tiesiogiai į verslą, ir tas supratimas tikrai gali teigiamai paveikti naujiems žaidėjams.