Muzikinės industrijos žymus rinkos dalyvis Spotify dabar yra pirmaujanti įmonė, pakeitusi muzikos platinimo ir srautinio perdavimo modelį visame pasaulyje. Nepaisant šios reputacijos, bendrovė pelningumo požiūriu išgyveno šiek tiek įdomią istoriją. Konkrečiai tariant, daugelis tyrinėtojų abejojo, ar įmonė iš tikrųjų buvo pelninga net ir praėjusiais metais. Kiti vis dar abejoja dėl jų pajamų generavimo galimybių. Tačiau bendrovė keletą metų keitė savo modelį ir bandė naujus dalykus, o neseniai buvo įgyvendinta Spotify skelbimų savitarna, kurioje jie atrado savo “pelningą karvutę” ir pradėjo uždirbti pinigus.

Spotify ir toliau vykdys veiklą naudodama dviejų pakopų sistemą, tačiau didėjant pajamoms iš skelbimų. Strategijos pakeitimas skelbia, kad Spotify vis atviriau pasikliauja savo nemokamu modeliu, leidžiančiu reklamuotojus bet kurios pramonės rinkos dalyviams. Tai neženkliai įtakos vartotojų internetinę patirtį, tačiau tai turi tam tikrų padarinių įmonei ir jų reklamuotojams.

Nors Spotify jau kurį laiką reklamuojasi su nesusijusiais su įmone išoriniais klientais, tai yra nauja įmonės veikla. Panagrinėkime…

Spotify skelbimų savitarna: Įvadas

Skelbimų talpinimas gali būti pilnavertis darbas nuo ryto iki vakaro. Tai dažnai apima intensyvų jūsų pardavimų komandos darbą. Tačiau internetas siūlo daugybę būdų, kaip padaryti jūsų skelbimą veiksmingesnį įdedant mažiau pastangų.

Viena šių galimybių yra įdiegti skelbimų savitarnos sistemą, kuri atveria Spotify platformą įmonėms, kad jos pačios galėtų nusipirkti skelbimų vietas. Šis procesas nereikalauja daug vartotojo veiksmų, nes svetainėse ir skelbimuose naudojamas mygtukas „Reklamuokis su mumis“.

Norėdami atverti savo svetainę skelbimų savitarnai, pirmiausia turite turėti ar sukurti ir įkelti pakankamai informacijos (angl. media kit), leidžiančios pateikti reklaminę nuorodą išorinėms šalims. Nuoroda nukreipia į skelbimų serverį su visomis skelbimų savitarnos funkcijomis, o media kit’as potencialiems reklamuotojams pateikia informaciją apie jūsų skelbimo vietas.

Tai gali būti tokia informacija kaip skelbimų rodikliai, auditorijos demografiniai rodikliai ir vietos, kurias galite skirti skelbimams savo svetainėje. Media kit’as taip pat gali paaiškinti, kuriuose puslapiuose ir kuriose vietose skelbimai bus rodomi ir t.t.

Papildomos funkcijos apima tam tikrus skelbimų rodiklius ir paprastas reklamų formas, skirtas reklamuotojams kurti ir skelbti reklamjuostes ir vaizdo įrašų skelbimus Spotify platformoje. Šios funkcijos labai automatizuoja procesą, netgi padeda surasti auditoriją. Kai įmonės pritaikys ir individualizuos savo skelbimą ir nurodys auditoriją, svetainės turima informacija gali būti puiki priemonė rasti tinkamus ir suinteresuotus klientus. Ankstesniuose straipsniuose aptarėme tikslinės auditorijos rinkodaros ypatybes. Spotify skelbimų formatavimas taip pat leidžia taikyti skelbimus mobiliosioms versijoms ir asmeniniams kompiuteriams.

Spotify skelbimų savitarna: jos reikšmė jų verslui

Spotify skelbimai

Remiantis pačios įmonės 2020 metų pirmojo ketvirčio ataskaita, Spotify turėjo 286 milijonus aktyvių vartotojų kiekvieną mėnesį. Tarp jų 130 milijonų buvo Spotify Premium abonentai, o kiti, kurių yra dauguma, nebe. Nors Spotify Premium abonentų padaugėjo palyginti su 2019 metų ketvirtojo ketvirčio 124 milijonais, vis daugiau dėmesio skiriama nemokamam planui prisiregistravusiems vartotojams.

Spotify skelbimų savitarnos įgyvendinimas yra didelis žingsnis į priekį pripažįstant, kad jų modelį lemia ne vien abonentai. Jie sutinka, kad jiems reikia nemokamų vartotojų, ir plečia savo veiklos galimybes įvairioms įmonėms. Iš pradžių Spotify teko atrinkti tuos, kurie platformoje reklamavo savo produktus. Dabar, naudojant minimalias pastangas, visas procesas tapo labiau automatizuotas.

Spotify suvokia, kad jiems vis tiek reikia žmonių rinkodaros komandoje, kad būtų galima rankiniu būdu atrinkti tam tikrus skelbimus. Skelbimų savitarnos neatmeta jokios atrankinės reklamos, o ją tik papildo. Spotify vis dėl to rodo atrinktus skelbimus, panašius į premium plano prenumeratos rinkodaros pastangas. Tačiau šis procesas tik komplementuoja jau esamą paradigmą.

Spotify turi įspūdingą statistiką, kuria jie gali pritraukti reklamuotojus:

  • Didžiausia muzikos srautinio perdavimo paslauga. Spotify užima ženklius pasaulinės srautinės transliacijos rinkos 36%.
  • Vartotojai praleidžia vidutiniškai 25 valandas per mėnesį klausydamiesi muzikos Spotify  platformoje.
  • 44% Spotify klausytojų kasdien perka muziką, garso knygas ar tinklalaides.
  • Spotify platformoje galima rasti daugiau nei 50 milijonų takelių.

Be to, skelbimų savitarnos sistema taip pat siūlo įvairias galimybes ir skelbimų tipus įmonėms, norinčioms reklamuotis…

Naujos galimybės reklamuotojams

Spotify savitarna

Sistema suteikia didelių galimybių reklamuotis įmonėms, norinčioms skatinti savo atpažinimą Spotify platformoje. Kaip minėta anksčiau, platforma turi šimtus milijonų vartotojų, kurie yra gana aktyvūs kas mėnesį. Be to, Spotify renka daug išsamios informacijos efektyviam skelbimų savitarnos naudojimui. Parinktys, nuostatos, lokacija, ryšiai, ir, savaime, duomenys, kuriuos jie gali gauti, jei vartotojai turi susietas kitas socialinės žiniasklaidos paskyras (pavyzdžiui, Facebook).

Nors paslauga yra palyginti nauja, platformoje jau reklamuojasi įvairių pramonių įmonės. Spotify bendradarbiauja su Dunkin Donuts, automobilių ženklu KIA, Coca Cola ir daugeliu kitų. Šios įmonės turi galimybę iliustruoti vaizdo įrašų, garso ir reklaminių antraščių pobūdžių skelbimus, skirtus asmeninių kompiuterių bei mobiliųjų Spotify versijų konfigūracijai.

Spotify perėjimas prie skelbimų savitarnos sistemos turi daug privalumų.

  • Skelbimų taikymo parinktys gali suteikti reklamuotojams dar didesnę jų reklaminių kampanijų kontrolę. Sistema galėtų jiems leisti atskleisti skelbimus tik tam tikrose situacijose ar, pavyzdžiui, vietose.
  • Spotify platformoje palaikomos kelios skelbimų formos.
  • Savitarnoje yra funkcijos, kurios gali padaryti taip, kad naujas skelbimų užsakymas galėtų būti pradėtas teikti nedelsiant.
  • Visą reklamuotojo kontaktinę informaciją ir prisijungimo duomenis tvarko skelbimų serveris.
  • Sąskaitų faktūrų generavimas yra lengvesnis. Sąskaitos faktūros automatiškai pateikiamos už kiekvieną naują skelbimo savitarnoje užsakymą.

Vis dėlto Spotify tik pradėjo žengti ta kryptimi, todėl pamatysime, kur juos nuves tie pokyčiai. Šiuo metu tai atrodo vertos investicijos, tačiau naujos srautinio perdavimo paslaugos tampa įprastu kasdieniniu reiškiniu. Prasidės intensyvi konkurencija, o vartotojai ir reklamuotojai bus dalinami į daugelį kategorijų. Dar anksti spręsti ir apibendrinti, ar šie pokyčiai duos teigiamus rezultatus, tačiau kol kas strategija atrodo visai pagrįsta.

Vaizdai pateikti Spotify skelbimų studijos.