Gali būti sunku valdyti verslo svetainę ir nesulaukti norimos sąveikos su klientais. Sukūrę svetainę galite sulaukti daug paspaudimų, bet nesulauksite reikšmingų vartotojų veiksmų ar jų įsitraukimo. Vienas iš pagrindinių požymių, kad tai vyksta, yra tai, kad jūsų metrika rodo aukštą atmetimo rodiklį. Šiame straipsnyje bus aptartas svetainiu kurimas ir kelios priemonės, skirtos sumažinti atmetimo rodiklį, ypač verslo svetainės rinkodaros proceso pradžioje.

Pastaba: Norint užtikrinti šio straipsnio SEO veiksmingumą Lietuvos regione, turinyje yra panaudoti tam tikri raktiniai žodžiai, kurie gali būti parašyti su klaidomis. Tai yra daroma efektyvesnės paieškos tikslais – viskas Jūsų patogumui.

Bet pirmiausia kai kurie raktiniai šio straipsnio terminai:

Ką iš tikrųjų reiškia atmetimo rodiklis

Atmetimo rodiklis – tai žmonių, kurie palieka iš jūsų svetainę peržiūrėję tik vieną puslapį arba nieko toliau nebeieškoję, procentas. Tai naudinga nustatant, ar žmonės pasilieka jūsų svetainėje. Priešingai populiariems įsitikinimams, tai nėra metrika, kurią Google naudoja jūsų svetainės aktualumui įvertinti. Tai vis dar yra svarbi įsitraukimo metrika, kurią turite optimizuoti ir sumažinti iki minimumo (kai kuriais atvejais).

Taigi, kada nereikia jaudintis dėl aukšto atmetimo rodiklio? Tinklaraščių/blogų atmetimo rodiklis gali siekti net 90% ir tai yra normalu, nes vartotojas norėjo perskaityti vieną straipsnį ir tada palikti svetainę. Šiuo atveju tai būtų beprasmiška siekti žemo atmetimo rodiklio.

Tačiau jei turite verslo svetainę ir žmonės ją palieka nepaspaudę jūsų produktų, reikia atkreipti dėmesį į atmetimo rodiklį, nes gali būti verta jį sumažinti. Šiame straipsnyje mes pateikiame tokio pobūdžio pavyzdį, kad galėtumėte geriau optimizuoti savo parduotuvę.

Atmetimo rodiklio optimizavimas ir svetainiu kurimas bei tikslas

Panašiai reikia stebėti prie svetainės tikslo priderintą atmetimo rodiklį. Kartais nepakanka išmatuoti paliktus puslapius pagal dekontekstualizuotą metriką. Priderinti atmetimo rodikliai apima svetainės paspaudimų rodiklius ir vidutinę seanso trukmę. Atminkite, kad žiūrite į tai, kiek vidutiniškai paspaudimų padarė vartotojai jūsų svetainėje, o ne tik į tai, kiek laiko jie praleidžia svetainėje.

Taip pat gali būti prasminga palyginti pramonės vidurkį ir konkurentų atmetimo rodiklius (jei jums pavyks gauti šią statistiką). Ieškokite bendrą atmetimo rodiklį pagal pramonės šaką, nes tai padės jums geriau orientuotis skaičiuose.

Taip pat yra skirtumas tarp atmetimo rodiklio ir išėjimų rodiklio. Išėjimų rodiklis nurodo paskutinio lankytojų žiūrėto puslapio (prieš paliekant svetainę) procentą. Tai gali būti naudinga nustatant, kuriame puslapyje žmonės nustoja žiūrėti jūsų pasiūlymus arba kur jie gauna paskutinę informacijos dalį, kurios jiems reikia prieš išeinant iš svetainės.

Išėjimų rodiklio ir atmetimo rodiklio analizė gali padėti tiksliau nustatyti, kur yra problema. Jie taip pat gali nurodyti, kuriuos puslapius reikia patobulinti.

Dabar pereikime prie patarimų:

Svetainiu kurimas siekiant techniškai optimizuoti atmetimo rodiklį

svetainiu kurimas ir atmetimo rodiklio optimizavimas

Yra daug techninių priežasčių, dėl kurių jūsų svetainės lankytojas norės greičiau išeiti iš jūsų svetainės. Pavyzdžiui, puslapis karaunasi labai lėtai. Žmonės bus labiau linkę palikti svetainę, jei puslapis nesikrauna per 3 sekundes. Stebėkite savo puslapio greitį Google Analytics sistemoje ir reguliariai tikrinkite svetainės būklę. Parašėme net atskirą straipsnį apie svetainės greičio optimizavimą, todėl būtinai peržiūrėkite.

Kartais blogai strukturuotas svetainiu kurimas, painus puslapių išdėstymas arba erzinantys iššokantys langai gali sukelti problemų. Nepamirškite apie interaktyvaus svetainės dizaino pranašumus. Minimalistinis pradinis puslapis yra puikus sprendimas siekiant atskleisti svetainės esmę, sudominti lankytojus ir įtikinti juos ieškoti toliau. Baigiamųjų svetainės lankytojo veiksmų stebėjimas gali būti labai svarbus.

Panašiai nepainiokite vartotojo patirties (UX) su klientų patirtimi (CX). Kokybiškas UX dizainas padaro svetainę patogesnę, bet tai negarantuoja pardavimų. Klientų patirties (CX) valdymo tikslas yra sukurti svetainę, kuri efektyviausiai nukreiptų lankytojus į pardavimo kanalą. Štai keletas trumpų patarimų:

  • Kategorijos ir žymės palengvina paieškos procesą.
  • Nuotraukos prideda vaizdingumą.
  • Svarbi informacija turi būti padidinta (kainos, nuolaidos, grąžinimo taisyklės ir panašiai).
  • Susijusių produktų karuselė gali padėti žmonėms palyginti ir rasti panašius produktus.
  • Kuo mažiau paspaudimų tarp prekės paieškos ir numatomo pirkimo. Trumpesnis pirkimo procesas, be adreso įvedimo ir panašiai.

Padidinkite seanso trukmę kokybišku turiniu

Svetainiu kurimas norint sulaikyti vartotojus

Patrauklesnių svetainiu kurimas norint sulaikyti vartotojus

Kokybiškas turinys yra svarbus siekiant didesnio įsitraukimo. Jei žmonėms jūsų svetainė tiesiog neatrodo pakankamai patraukli, jie ilgai neužsibus. Visada galite ją patobulinti sumažindami tekstą, kad būtų daugiau vaizdinio turinio, kurdami originalų nukreipimo puslapio tekstą, ir teikdami lankytojams aiškesnius pasirinkimus naršant puslapiuose.

Nors tai gali skirtis, atsižvelgiant į jūsų svetainės paskirtį, yra keletas esminių dalykų. Štai nukreipimo puslapio anatomija:

  • Unikalus pardavimo pasiūlymas
  • Atkreipiantis dėmesį pavadinimas, vaizdas ar vaizdo įrašas
  • Raginimas veikti (CTA) arba patrauklūs produktų pasiūlymai, susiję su auditorija
  • Tekstas arba vaizdai, kurie taip pat palaiko jūsų prekės ženklą ar produktus
  • Klientų atsiliepimai, teigiami įvertinimai iš tokių svetainių kaip Yelp, arba teigiama žiniasklaidos aprėptis.

Atmetimo rodikliai ir atitikimas

Akivaizdu, kad patrauklesnis turinys ragina žmones likti svetainėje ir joje naršyti. Nors tai gali būti kokybės klausimas, yra ir kitų veiksnių. Kartais turite tai, ko žmonėms reikia, bet nepaženklinate prekių ar paslaugų tinkamais raktiniais žodžiais. Jei artėja žiema ir žinote, kad žmonės ieško šildytuvų, būtinai pažymėkite šiuos gaminius tinkamais sinonimais (orinis šildytuvas, elektrinis šildytuvas ir kitais).

Svetainė, apimanti visus terminus, kurių lankytojai gali ieškoti, ilgainiui laimės. Tai taip pat labai svarbu siekiant pateikti lankytojams tikslinę informaciją ir sumažinti socialinės žiniasklaidos arba Google Ads atmetimo rodiklius. Galite ieškoti atitinkamų raktinių žodžių naudodami SEMRush ar kitas panašias paslaugas.

Taip pat svarbu patikrinti savo skelbimus ir svetaines planšetiniuose kompiuteriuose ir mobiliuosiuose įrenginiuose. Skirtingi dydžiai ar netinkamos proporcijos gali sugadinti vaizdus arba pašalinti tekstą, todėl skelbimai tampa neveiksmingi.

Kaip optimalus svetainiu kurimas gali sumažinti reklamos atmetimo rodiklį

Kalbant apie susijusius skelbimus, kilus problemai priežastis gali slėptis ne tik svetainėje. Aukštas Facebook arba Google skelbimų atmetimo rodiklis gali reikšti, kad problema slėpiasi rinkodaroje. Keli būdai tai pataisyti:

  • Turėkite atitinkamą skelbimo kopiją ir teisingus raktinius žodžius
  • Įsitikinkite, kad taikote į tinkamą vartotojų segmentą
  • Įsitikinkite, kad skelbimas yra viešinamas atitinkamoje platformoje
  • Ar skelbimo formatas sugadina vaizdą ir (arba) tekstą?

Išbandykite savo svetainę iš skirtingų vietų

Gali būti sunku vykdyti veiklą keliose rinkose. Lokalizacija ar kalbos perjungimas gali sukelti lankytojams nepatogumų. Patikrinkite savo svetainę ir skelbimų kopiją iš skirtingų vietų naudodami VPN ir keisdami lokacijas, jei atmetimo rodiklis yra ypač aukštas kitoje rinkoje.

Panašiai jūsų puslapio greitis gali skirtis skirtingame regione dėl kelių veiksnių. Pavyzdžiui, slapukų politika gali įtakoti techninę svetainės pusę, nes įvairiose šalyse ji skiriasi. Kita priežastis gali būti mokėjimo būdų (kredito kortelės, PayPal ir kitų) pasirinkimo trūkumas, dėl kurio vartotojai iš skirtingų šalių gali palikti svetainę.