Socialinė žiniasklaida yra nauja sritis, kurioje kiekviena įmonė išleidžia krūvą pinigų. Tačiau brangiausios strategijos nėra automatiškai efektyviausios. Tai ypač aktualu žinoti pradedančioms įmonėms, kurios dar tik formuoja savo vardą ir įvaizdį, ir joms gali būti naudingos kai kurios paprastesnės, nebūtinai brangios, rinkodaros taktikos. Taupi rinkodara jaunoms įmonėms gali būti tinkamesnė ne tik kainų požiūriu, bet ir atsižvelgiant į jų verslo ciklo etapą.
Taigi taupi rinkodara yra protinga investicija, kuri ne visada turi būti didelė, todėl šiame straipsnyje bus parodytos kelios svarbios taktikos, kurios suteikia jums maksimalią naudą turint ribotą biudžetą.
Taupi rinkodara: taktika prasideda nuo turinio
Kokybiškas turinys gali labai padėti įdedant bet kokias rinkodaros pastangas, tačiau aukšta kokybė ne visada reiškia brangumą. Vizualinis formatas yra daug efektyvesnis, greitas, lengvai matomas, tiesioginis turinys bendraujant su vartotojais ir potencialiais pirkėjais. Dėl tokio turinio gali tekti samdyti grafikos dizainerius ar animatorius, tačiau, laimei, internetinė rinka labai palengvina talentų paiešką. Infografika ir internetiniai įrašai su vaizdais gali būti puikus būdas padaryti tai pigiau, tačiau vaizdo įrašas daugiau nei visi atkreipia dėmesį.
Įsitraukimo ir paspaudimų atžvilgiu vaizdo įrašai 9 iš 10 lenkia statinius vaizdus socialiniuose tinkluose. Vien Facebook kasdien turi apie 8 milijardus vaizdo įrašų peržiūrų. Anksčiau minėjome, kodėl vaizdo įrašai šiuo metu yra vienas patraukliausių reklamavimo formatų. Kartais efektyviausias vaizdo įrašų tipas (atsižvelgiant į tai, ką reklamuojate) gali būti paprastas iPhone nufilmuotas vaizdo įrašas. Tai gali būti arčiau visuomenės nei per tobulos ir brangios skelbimų kampanijos.
Reguliarus turinio skelbimas taip pat dažnai gali būti efektyvesnis nei atskiri kartas nuo karto skelbiami turinio gabaliukai, kurie laikui bėgant praranda auditorijos dėmesį. Pakartotini ir reguliarūs skelbimai gali sukurti stipresnius vartotojų su prekės ženklu santykius. O tiesioginės transliacijos ir tinklalaidės gali būti labai veiksmingos priemonės pritraukiant žmones. Šiandieniniame amžiuje, kai vaizdo ir garso įrašymas yra paprastesnis nei bet kada, jūs tikrai galite pritraukti dėmesį paprasta turinio koncepcija. Nišinės svetainės gali ypač išaugti ir išpopuliarėti dėka to.
Taip pat gera mintis yra pritraukti influencerių. Nors daug influencerių gali būti brangūs, visada yra alternatyvų. Kaip tik šiuo momentu naujose platformose, tokiose kaip TikTok, auga kylančios žvaigždės, ir jos yra pigesnės nei jau įsitvirtinę populiarūs kitų platformų nuomonės formuotojai. Jei auditorija atitinka jūsų įmonės veiklą ir požiūrius, verta apsvarstyti palyginti naujesnes platformas.
Naudokite ekonomiškas rinkodaros ir komunikacijos priemones

Rinkodaros ir komunikacijos priemonės ne visada turi būti kažkas brangaus, pavyzdžiui, ilgas, kruopščiai išdėstytas 4K HD Youtube vaizdo įrašas. Tam, kad sukurtumėte tam tikrą įtaką ir bendrautumėte su vartotojais bei pirkėjais, gali pakakti tokio paprasto dalyko kaip elektroninio pašto rinkodaros kampanija. Tiesą sakant, tam tikrose pramonės šakose, įmonėms bendraujant tarpusavyje, pirmenybė teikiama el.paštui (ypač kalbant apie technologijas, techninę ir programinę įrangą). Tai yra taupi rinkodara ir jos priemonės, kurios gali tiesiogiai pasiekti potencialius vartotojus.
Atsiliepimai internete yra dar viena bendravimo forma, į kurią žmonės dažnai kreipia nepakankamai dėmesio. Paprašykite klientų palikti atsiliepimus, kad potencialūs pirkėjai galėtų tinkamai įvertinti tai, ką jūs parduodate. Tai taip pat padidina esamų klientų, kuriems patiko jūsų produktas, įsitraukimą, jei paprašote jų skleisti nuomonę ir atsiliepimus apie jūsų prekes ar paslaugas. Be to, pirkėjams, kurie dar neapsisprendė, ar pirkti prekę, apžvalgos nebuvimas ar trūkumas tikrai nepadės priimti sprendimą. Kas žino, kiek žmonių atsisuka dėl to, kad tiesiog neranda atsiliepimų ar informacijos iš pardavėjo ar kitų pirkėjų?
Personalizuoti pranešimai taip pat gali būti kita tiesioginė įtraukimo forma. Tai gali padėti užmegzti ryšį ir nustatyti bendravimą, kurio bendras masinis pranešimas neužmegs ir nenustatys. Įtraukite klientus į savo prekės ženklo kūrimą. Daugelis atlikėjų daro tai per tokias svetaines kaip Bandcamp, kur jie bendrauja tiesiogiai su savo auditorija, kad klausytojai irgi būtų įsitraukę į meno procesą. Tai gali priversti juos pajusti, kad jūsų įmonė kiekvieną jų vertina asmeniškai, ir paskatins juos pirkti ar net padės pakartotinai įsigyti prekę.
Pakartotinis naudojimas ir atnaujinimas

Dažnai seną turinį reikia šiek tiek atnaujinti atgaivinti, ir jis gali patobulėti SEO ir socialinės žiniasklaidos rinkodaros požiūriu. Tai padeda Google algoritmui atnaujinti senojo turinio vaizdą, taip pat nukreipti tą turinį į naujesnę auditoriją, kuri galbūt jį praleido pirmąją jo paskelbimo datą. Be to, kalbant apie ekonomiškai efektyvią rinkodarą, kas yra geriau nei jau paruoštas turinys?
Atnaujinti seną turinį yra gera idėja, nes tam tikra informacija laikui bėgant gali pasikeisti arba tapti neaktuali. Tai taip pat padeda neieškoti kiekvieną kartą naujų vaizdo įrašų idėjų ar naujų dalykų, apie kuriuos norėtumėte kalbėti blogo įrašuose.
Štai keli būdai, kaip tai padaryti:
- Pakeisti senų įrašų formatą. Net atnaujindami senus straipsnius, galite sukurti iš jų elektroninę knygą. Imkite senas temas ir išsamiai nagrinėkite jas tinklalaidės forma. Galimybių yra tikrai daug.
- Vaizdo įrašus galima paversti serialu arba sukurti tęsinius. Tokio tipo formatas taip pat rodo, kiek toli pažengė svetainė ar įmonė, sukurdami tęstinumo jausmą.
- Dalintis vaizdais ar skiltimi iš senų tinklaraščio įrašų ar infografikos kaip tweet’ais. Tai gali nukreipti vartotojus į seną kūrinį ir pats savaime bus gana geras turinys.
- Ištraukti komentarus ir klausimus iš po senų įrašų ir paversti juos nauju turiniu. Kartais komentarai gali kelti įdomių klausimų, kurie rsuteikia naują supratimą apie tai, ko nori jūsų skaitytojai.
- Geriausius turimus įrašus paversti naujienlaiškiu. Tai gali būti puiki jūsų turinio “ekspozicija”, pritraukianti naujus žiūrovus ar klientus.
- Naudoti seną turinį webinaro ar mokomosios programos pradžiai, kad galėtumėte tiesiogiai mokyti savo tikslinę grupę.
Join the discussion One Comment